Παρασκευή, 16 Μαΐου 2008

Αρναια Χαλκιδικης - το χωριο μου !


Σε 45 λεπτα απο τη Θεσσαλονικη βρισκεται η Αρναια Χαλκιδικης. Ειναι στην βορεια Χαλκιδικη, μια μικρη παραδοσιακη κωμοπολη .

Το χωριο ειναι πλακοστρωτο σε πολλα σημεια και τα σπιτια παραδοσιακα με πολλα ομορφα αρχοντικα. Καποια απο αυτα εχουν γινει και ξενωνες. Θα σας αναφερω τα τηλεφωνα των καταλυματων αν και ειναι λιγακι ακριβα για ορεινο τουρισμο κατα την προσωπικη μου αποψη.

ΠΟΥ ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ

  • Οικία Αλεξάνδρου (Αρναία, τηλ. 23720-23.210 - 12, 6944641656, www.oikia-alexandrou.gr): (περιπου 70-80 € το δικλινο)
  • Οικία Μητσίου (Aρναία, τηλ. 23720-22.744, 23720-22.988): Το Αρχοντικό Μητσίου είναι κτίσμα του 19ου αιώνα, βρίσκεται στο κέντρο του οικισμού και ανήκει στον Δήμο. Eγινε στην προσπάθεια να διασωθούν τα παραδοσιακά κτίσματα. Στο καθιστικό του Αρχοντικού, που υπάρχει τζάκι, προσφέρεται πλούσιος πρωινός μπουφές με αγνά παραδοσιακά προϊόντα της περιοχής. Επίσης, στο ισόγειο του ξενώνα λειτουργεί και πωλητήριο υφαντών. H εξυπηρέτηση και το περιβάλλον του Αρχοντικού είναι πολύ φιλικά. (περιπου 60 € το δικλινο)
  • Ξενοδοχειο ΚΟΝΑΚΙ (Αρναία, τηλ. 23720-22911,υπεύθυνος Μπολίκας Νεκτάριος)
Το Ξενοδοχειο ΚΟΝΑΚΙ δεν ειναι τοσο παραδοσιακο αλλα εχει καλυτερες τιμες.

Η Αρναια βρισκεται στους προποδες του Χολομωντα και χαριζει υπεροχες διαδρομες μεσα στο πρασινο με τα ποδια η με το αυτοκινητο. Στα σοκακια του χωριου μπορειται να θαυμασετε ομορφα διατηρημενα αρχοντικα.

Για φαγητο θα σας προτεινα την ταβερνουλα που εχει στο δασακι της Αγιας Παρασκευης, εξω απο την Αρναια. Ωραιο περιβαλλον και φαγητο. Να δοκιμασετε και μουντοβινα. Ειναι ρακι απο μελι που φτιαχνουν οι ντοπιοι. Δεν ειναι γλυκο στη γευση, μοιαζει πολυ τη ρακι και αφηνει μια ελαφρια αισθηση κερυθρας στο τελος .... προσωπικη μου αποψη :)

Για τον καφε σας και το ποτο σας το βραδυ συνιστω ανεπιφυλακτα το καφε-μπαρ "Φουαγιε" στην πλατεια του χωριου. Ωραιο περιβαλλον, εξυπηρετηση και φτιαγμενα ολα με μερακι ( ο ελληνικος σερβιρεται στο μπρικι με λουκουμακι!) . Το εχει ενας πολυ καλος παιδικος μου φιλος που οτι κι αν εχει πιασει στα χερια του, το εχει κανει με τοση αγαπη και μερακι που παντα πετυχαινει! (για να πω την αληθεια το μυστικο ειναι η μαμα του που ετοιμαζει υπεροχα κεικ, κουλουρακια, γλυκα και μεζεδακια για το βραδυ!) Αν πατε να του ζητησετε να γραψετε στο τετραδιο των αφιερωσεων που του εκανα δωρο εγω :):)

Για μπανιο πηγαινουμε συνηθως στο δευτερο και τριτο ποδι. Οχι στο Αγιο Ορος, βεβαιως βεβαιως, λιγο πιο πανω, στα Πυργαδικια, στα Νεα Ροδα (οπου εχει ενα ομορφο camping, για το οποιο θα σας γραψω αλλη μερα), και στην Ιερισσο. Εχει πολλες ομορφες παραλιες για ολα τα γουστα (πετρα, βοτσαλο, αμμο).

Τουριστικη Αστυνομια περιοχης:
Α.Δ.ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ/Τ.Τ.Α. Πολυγύρου
Χ.Τρικούπη 41-ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ
23710-21624, 21649, 21646


Το καλοκαιρι που θα παω καποια Σαββατοκυριακα, θα βγαλω φωτογραφιες να σας δειξω απο καποια αγαπημενα μου μερη. Σημερα συνειδητοποιησα οτι δεν εχω ουτε 1 ψηφιακη φωτογραφια απο το χωριο μου :( Εχω λιγες μονο με χιονια που θα τις αναρτησω αλλη εποχη! Αυτες που εβαλα ειναι απο το flickr.







35 σχόλια:

Nefelli είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Nefelli είπε...

Deedeeka μου, γεια σου.
Το είπα εγώ και να που το επιβεβαιώνεις. Είναι ο ιδανικός τρόπος να πάρει κάποιος πληροφορίες για διακοπές μέσα από αυτό το μπλογκ.
Αντικειμενικά και αμερόληπτα (δεν λαμβάνω υπόψην τα γλυκα της μαμάς του φίλου σου, που τα ληγουρεύτηκα κι εγώ που δεν τα έχω δοκιμάσει :-PP )
Πολύ όμορφο το χωριό σου!!! Λατρεύω τα μέρη που έχουν σοκάκια και ειδικά τα πλακόστρωτα!! μου αρέσει επείσης που προτείνεις ξενοδοχεία και δίνεις τιμές.Νομίζω όλα όσα χρειάζεται κάποιος προκειμένου να αποφασίσει, τα συμπεριλαμβάνεις.
Έτσι για την ιστορία, φρόντιζε να βρίσκεις και το τηλέφωνο της τουριστικής αστυνομίας του εκάστοτε τόπου.
Συνεχίζει να μου αρέσει η ιδέα αυτού του μπλογκ με την ίδια ένταση που ξεκίνησε.
Η Αρναία δεν μου ήταν γνωστή και χαίρομαι που τη γνώρισα μέσω εσού.Αν ανηφορίσω προς τα πάνω, θα την επισκεφτώ ακόμη κι αν ο λόγος είναι ν' αφήσω σχόλιο στο βιβλίο επισκεπτών του φίλου σου και να δοκιμάσω τα γλυκίσματα που αναφέρεις...
Φιλί γλυκό και καλή συνέχεια

Dee Dee είπε...

nefelli μου

τουριστικη αστυνομια! Πολυ σωστα, δεν το ειχα σκεφτει ενω εχω χρησιμοποιησει τις υπηρεσιες της σε διακοπες.....στην Ζακυνθο οταν ημουν, επειδη μας ειχαν δωσει ενα δικλινο για τρικλινο :):):)

Πολυ σωστη η προταση σου και σ' ευχαριστω!

Οι τιμες ειναι πολυ βολικο να υπαρχουν. Ψαχνω πολυ συχνα στο ιντερνετ για δωματια για τις εξορμησεις μας και τις περισσοτερες φορες αποθηκευω αυτα που εχουν στην σελιδα τους τιμες. Ειναι κουραστικο να παιρνω διακοσια τηλεφωνα για να ρωταω αν το καταλυμα ανηκει στην οικονομικη κλιμακα της τσεπης μου :)

Για την Αρναια θα μπορουσα να γραψω πολλα περισσοτερα αλλα φοβηθηκα την πολυ υποκειμενικη ματια μου :) Εχω και αλλους φιλους με μαγαζια, το "φουαγιε" ειναι απο τα αγαπημενα μου μερη και δεν συγκρατηθηκα :):) Ευχαριστω για την κατανοηση :)

Φιλακιααα

zero είπε...

Μαστα.
Πολλες χρησιμες πληροφοριες.
Καλησπερα.

dromaki είπε...

Εχω περάσει άπειρες φορές.Δεν έχω μείνει.Ωστόσο από αυτό το λίγο που είδα μπορώ να πω ότι είναι πανέμορφα εκεί.
Να κάτι που έμαθα.Χαλκιδικιώτισσα Dee Dee μου?

Dee Dee είπε...

zero μου

αν σου αρεσουν οι παραδοσιακοι οικισμοι να πας! Αν το αποφασισεις στειλε μου μειλ και θα σε κατατοπησω πληρως :) Εχει και ενα πολυ ομορφο λαογραφικο μουσειο που δεν αξιωθηκα να παω ποτε. Δυο φορες προσπαθησα αλλα οταν το θυμομουν εγω ηταν κλειστο :)

Dee Dee είπε...

δρομακι μου

βορειοχαλκιδικιωτισσα απο τη μερια της μαμας και γρεβενιωτισσα απο τη μερια του μπαμπα :)

xxx

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Τι μαθαίνω; Τι μαθαίνω; Χαλκιδική και Γρεβενά;

Μου άρεσε πολύ το χωριό σου φιλενάδα... Και να φανταστείς ότι περνούσα απο κει κάθε καλοκαίρι πηγαίνοντας για Πευκοχώρι και δε σταματούσα! Ε, τώρα που ξέρω για τον καφέ με το λουκουμάκι, τα γλυκά και ΚΥΡΙΩΣ το τετράδιο με τις αφιερώσεις, θα σταματήσω ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ, να μη σου πω ότι μου φαίνεται ιδανικό για Σαββατοκύριακο που ψαχνόμαστε για κάπου εδώ κοντά!
Πολύ οργανωμένη η ξενάγησή σου,θυμάμαι και την αντίστοιχη που μας είχες κάνει όταν είχες πάει Ακτούρο, τελικά σου πάει πολύ ο τουρισμός....
Για τις παραλίες θα συμφωνήσω, έχει υπέροχες παραλίες, να μια ευκαιρία κάποια στιγμή να σας παρουσιάσω και μια πρόταση για Πευκοχώρι, 10 καλοκαίρια πέρασα εκεί...είναι υπέροχη η Χαλκιδική. Όσο για το κάμπινγκ έχω μία πρόταση στο δεύτερο πόδι, κοντά στο Porto Καράς, μιλάμε για αίσθηση εξωτική, ISA λέγεται και νοικιάζουν και τροχόσπιτα... Οργανωμένο και σε προνομιακή θέση, βλέπεις το Πόρτο Κουφό... Αυτά όμως σύντομα σε ανάρτηση για τις παραλίες... Αύριο απόγευμα σας έχω Κυκλάδες!

Φιλάκια πολλά καληνύχτας και όνειρα ταξιδιάρικα!

αχτίδα είπε...

Ωραία κορίτσια δουλεύετε για μένα ,αντέγραψα δύο σπίτια γραφικά για το αρχείο που έχω με σπίτια απο όλη την Ελλάδα.

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Αχτιδούλα μας,
ανοιχτό το σπίτι να μπαίνεις και να βγαίνεις όποτε θέλεις και να παίρνεις ό,τι σου αρέσει!
Πάμε Σύρο σε λίγο...
Φιλιάxxx

Freedula είπε...

Καλά πότε έγιναν όλα αυτά τα υπέροχα πραγματάκια εδώ; Θα ετοιμάσω κι εγώ κάτι αλλά μην με ζορίζετε, είναι η εποχή της αγάπης και προδέρμ τώρα

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

freedulina,
αν θέλει κανείς.....
Καμία βιασύνη, κανένα ζόρι, το κέφι μας είπαμε να κάνουμε και μόνο αυτό, αλλιώς χαλάει η μαγιά...
Όταν και όποτε... είμαι σίγουρη ότι θα κάνεις πάλι μαγικά...
Αγάπη και προδέρμ τώρα, όπως το είπες, μμμ! μύρισε μωρουδίλα...

Dee Dee είπε...

Αχτιδα μας

οπως τα ειπε η ομπρελιτσα. Παιρνεται ο,τι θελετε, δεν ειναι δικα μας ουτως ή αλλως :)

xxx

Dee Dee είπε...

freedula μου

χαλαρααα που λεμε εμεις εδω στην φραπεδουπολη :) Οποτε εχεις χρονο περιμενουμε τις δικες σου αποδρασεις!!

xxxx

Dee Dee είπε...

ομπρελιτσα εσενα δεν σου απανταω, δεν υπαρχει και κατι που να μην το ειπαμε τηλεφωνικως :)

xxxxxxxxx

mAuVe είπε...

καλορίζικο!!!!

θα ΄θελα πολύ να μου το έδειχνες με τα δικά σου μάτια... ανυπομονώ να ταξιδέψουμε μαζί ως εκεί

μου το υπόσχεσαι;

πάω να βάλω link στο blog μου

τι ωραία ιδέα είχες!!!

μα τι ωραία!!!!

;)******

Dee Dee είπε...

Μωβουλα μου

στο υποσχομαι!!

Μεσα στο καλοκαιρι θα παμε μαζι να σου γνωρισω τα αγαπημενα μου μερη και τους φιλους μου !!!

Ειμαι σιγουρη οτι εσενα θα σου αρεσει!!

xxxxxxxxx

Dee Dee είπε...

Οι φωτογραφιες που προσθεσα ειναι μια ευγενικη χορηγια του Κωστα ( C.R.C.
και τον ευχαριστω πολυ!!!! :)

samxrisa είπε...

Αχ Αρναία!!! Είναι και το δικό μου χωριό. Αν και ζώ μακριά, πάντα έχω λιγη Αρναία στην καρδιά μου. Σύντομα θα είμαι κοντά

αντωνης είπε...

καλησπερες dee!!!


* εχθες καπου διαβασα για ενα τοπικο τσιπουρο με μελι, αλλά δεν συγκρατησα το ονομα του γιατι ηταν η πρωτη φορα που το ακουσα. Για δωσε πληροφοριες αν ξερεις.

ΑΑΑ, ψαχνοντας μολις στο ιντερνετ βρηκα και το ονομα του. Μουντοβινα. Για πες, για πες...

:)))

Dee Dee είπε...

samxrisa

Λιαρυγκουβνιωτισσα κι εσυ;; :):)

Να ερχεσαι, οσο μακρυα κι αν εισαι η Αρναια ειναι αναποσπαστο κομματι μας.....με τα καλα και τα ασχημα της ;)

Χαιρομαι πολυ που περασες απο δω!!!

Καλημερα!!

Dee Dee είπε...

Αντωνη μου

η μουντοβινα ειναι τσιπουρο που γινεται απο αποσταξη μελιου. Δεν εχει γλυκια γευση, εχει τη γευση απο το τσιπουρο και στο τελος αφηνει μια ανεπαισθητη γευση κερυθρας......και βαραει κατακουτελα :) Οταν ερθεις κατα πανω να μου πεις να σου εχω ενα μπουκαλι....απο το καλο ;)

Καλημεραααα!!

αντωνης είπε...

τωρα αν σου πω οτι καταλαβα τι ειναι η αποσταξη μελιου, θα σου πω ψεμματα.

Δε γινεται απο σταφυλια;;;

Nemesis είπε...

Αγαπητή Dee Dee,

Πέρασα απ'το χωριό σου μόνο μία φορά, αλλά ήταν αρκετή για να χαραχθεί η ομορφιά του στη μνήμη μου! Από τον Ιούλιο που ταξίδευα για Νέα Ρόδα, έψαχνα μια αφορμή να το επισκευτώ με καλή παρέα, έστω και σαν μονοήμερη εκδρομή. Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, πιστεύω είναι η κατάλληλη ευκαιρία! Η 17 Νοέμβρη μας απαλάσσει από τις υποχρεώσεις της σχολής και μάλλον θα καταφτάσουμε με 2 φίλες μου. Θα ήθελα να μάθω περισσότερα για την Αρναία πριν φτάσω, όπως το αν είναι το ίδιο όμορφα αυτήν την επόχη όπως ήταν το καλοκαίρι, αν κάνει πολύ κρύο, και γενικά, τι άλλο δεν πρεπεί να χάσει κανείς αν έρθει για μία ή δύο μέρες στην Αρναία!
Μήπως τυχαίνει να ξέρεις ξενοδοχεία που να ειναι πιο οικονομικά, για φοιτητές (τύπου youth hostel);
Ανυπομονώ να δοκιμάσω τη μουντοβίνα! Ως γνήσια Κρητικιά, θέλω να τη συγκρίνω με τη δική μας ρακί ;-) ! Τι άλλα τοπικά καλούδια πρέπει να δοκιμάσουμε??
Το blog σου είναι πολύ όμορφο και ακόμα ομορφότερη η προσπάθεια σου να βοηθήσεις τον κόσμο να γνωρίσει την ομορφία της Ελλάδας μας, την ομορφιά που βρίσκεται δίπλα μας και πολλές φορές προσπερνάμε αδιάφορα... Γι'αυτό μη διστάζεις να περιγράψεις την Αρναία μέσα από τα δικά σου μάτια! Κανείς δεν ξέρει καλύτερα ένα μέρος από τους ντόπιους!

Dee Dee είπε...

Nemesis

λυπαμαι που ειδα το σχολιο σου τοσο αργα!!

Η Αρναια, στα δικα μου ματια , ειναι ομορφη ολες τις εποχες. Τον χειμωνα εχει αλλη γλυκα.

Αν ξαναβρεθεις να επισκεφτεις οπωσδηποτε το δασακι της Αγιας Παρασκευης, το λαογραφικο μουσειο και να μην παραλειψεις να ανεβεις στον Ταξιαρχη, ενα χωριο εκει κοντα, πανω στο βουνο, με υπεροχη διαδρομη!!

Το χειμωνα εχει λιγακι κρυο, ειναι περιπου στα 700 μετρα υψομετρο, αρα παρτε και κανενα χοντρο μπουφανακι και γαντακια :)

Τα ιδια μερη που σου προτεινα ειναι εξισου υπεροχα και ανοιξη και καλοκαιρι:)

Εκτος απο μουντοβινα, απο την Αρναια μπορεις να παρεις καταπληκτικο κατσικισιο τυρι φετα (κατα προτιμηση Καραγιαννη), μελι απο ντοπιους μελισσοκομους και κρασι (δε θυμαμαι πως λεγεται το κτημα που βγαζει κρασι, κολλησα τωρα! Οταν θυμηθω θα ξαναρθω να στο γραψω).

Για οποιαδηποτε αλλη πληροφορια μπορεις να επικοινωνεις μαζι μου με μειλ.

Θα χαρω να μαθω εντυπωσεις αν ξαναπας στο χωριο μου. Δεκτη και η αρνητικη κριτικη για να βελτιωνομαστε :)

Α, ξενωνες με φοιτητικες τιμες δεν γνωριζω. Μπορεις ομως στα τηλεφωνα που εγραψα να ρωτας αν υπαρχουν ειδικες προσφορες για φοιτητες. Πιο φτηνο νομιζω ειναι το κονακι.

Τα φιλια μου!

Ανώνυμος είπε...

Εκεί στο δασάκι της αγ. παρασκευής, ας προσέξουν λίγο την ποιότητητα. Ξέρουν αυτοί. Τα στομάχια δεν είναι όλα ίδια. Κι ας κόβουν κάπου κάπου και καμιά απόδειξη.

Ανώνυμος είπε...

Εκεί στο δασάκι της αγ. παρασκευής, ας προσέξουν λίγο την ποιότητητα. Ξέρουν αυτοί. Τα στομάχια δεν είναι όλα ίδια. Κι ας κόβουν κάπου κάπου και καμιά απόδειξη.

Ανώνυμος είπε...

Βρε καλά μ' πιδούδια, η Μουντοβίνα δε γίνεται από απόσταξη μελιού. Υπάρχει εκεί στην Αρναία κάποιος ή κάποιοι που τη φκιάχνουν από τις κερήθρες. Αν διαβάσει κάποιος τις απορίες σας λκαλά θα είναι να πει τον τρόπο που τη φκιάχνουν αυτή τη Μουντοβίνα. Είναι πάρα πολυ ωραία, αξίζει να τη δοκιμάσει κάποιος.

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί κάποιος να μού πει, εκείνο το πλατάνι τής πλατείας,ποιος το φύτεψε; Θυμάται κάποιος παλίος; Ας το ψάξει ο νέος δ΄ήμαρχος. Περιμένω εναγωνίως να μάθω.
Κι' όσο για το εστιατόριο στο δάσος της αγία παρασκευής έχει δίκιο αυτός που λέει παραπάνω, ας κόβουν κάπου κάπου και καμιά απόδειξη.

Imizael είπε...

Τελειο! Παιζει να παω αύριο με το αμόρε! μπραβο για το μπλογκ!

Dee Dee είπε...

Ανωνυμε 1

στο αναωυκτηριο στο δασακι εχω φαει πολλες φορες και δεν επαθα τιποτα. Βεβαια εμενα γενικα πολυ δυσκολα με πειραζουν τα φαγητα (ο καλος ο μυλος ολα τα αλεθει). Οσο για αποδειξη, εγω ζηταω παντα!


Καλο βραδακι!!

Dee Dee είπε...

Ανωνυμος 2

την μουντοβινα δεν ξερω πως ακριβως την κανουν. Την επομενη φορα θα ρωτησω εναν φιλο μου μελισσοκομο εκει να μου πει :)
Ως τοτε απολαμβανω να την πινω :):)

Dee Dee είπε...

Ανωνυμος 3

η Αρναια δεν ειναι πια Δημος για να εχει νεο Δημαρχο. Ο Δημαρχος που ειχαμε ειναι πολυ νεος για να γνωριζει την ιστορια απο το πλατανι. Θα ρωτησω ομως γιατι αυτος ο πλατανος ειναι πολυ σημαντικος για μενα και δεν σκεφτηκα ποτε να μαθω την ιστορια του :)

Dee Dee είπε...

imizael

πηγες;;
σας αρεσε;