Τετάρτη, 28 Μαΐου 2008

Ιθάκη

Το νησί της επιστροφής.
Αν κάποιος πατήσει το πόδι του μία φορά στο νησί, θέλει πάντα να επιστρέφει.
Στην Ιθάκη δε βρέθηκα για τουρισμό την πρώτη φορά, αλλά για δουλειά. Έμεινα σχεδόν δύο μήνες, όχι όμως σε παραθαλάσσιο χωριό της, αλλά βόρεια στο Σταυρό, κοντά στο χώρο της δουλειάς μου(μη φανταστείτε ορεινό, η θάλασσα από τις δύο μεριές του χωριού είναι 10 λεπτά με τα πόδια). Γι’ αυτό και προβληματίστηκα πριν γράψω, αφενός γιατί έχω πλέον 10 χρόνια να πάω, αφετέρου γιατί η ματιά μου είναι άκρως υποκειμενική και συναισθηματική.Δεν άντεξα όμως στον πειρασμό.

Η Ιθάκη είναι ένα ήσυχο καταπράσινο νησί, π ου αντιστέκεται σθεναρά σ’ αυτό που λένε τουριστικό μοντέλο. Και νομίζω ότι στα δέκα τελευταία χρόνια που δεν έχω παέι, δεν έχουν αλλάξει και πολλά, αν κρίνω από ένα αφιέρωμα που είδα χθες στον ΣΚΑΙ αλλά και τα λίγα καταλύματα που προσφέρονται για τους τουρίστες.
Όλη κι όλη 6 χωριά, την γυρίζεις με το αυτοκίνητο σε μία ώρα αλλά αυτό που δεν πρέπει να χάσει κανείς είναι ο γύρος του νησιού με καΐκι.

Οι παραλίες της μικρές, και με βότσαλα, αριστερά και δεξιά καταπράσινα βράχια που καθρεφτίζονται στο νερό, τόσο διάφανο, που μου έχει τύχει να κολυμπάω ανάμεσα σε σαργούς που είχαν βγει κι αυτοί για σεργιάνι. Η μόνη μεγάλη παραλία της, αμμώδης (γιατί υπάρχουν και αρκετές με βότσαλα) είναι αυτή του Αη Γιάννη κάτω από τη Λέυκη, ανεβαίνοντας από το Βαθύ λίγο πριν φτάσεις στον Σταυρό, στα αριστερά σου, προσβάσιμη με αυτοκίνητο. Εκεί όμως που καθηλώνεσαι είναι στις παραλίες που είναι προσβάσιμες μόνο με καραβάκι. Τα καραβάκια πάντα διαθέσιμα και οι καραβοκύρηδές του πολύ εξυπηρετικοί.
Η πρωτεύουσα του νησιού είναι το Βαθύ. Το λιμανάκι του είναι γεμάτο σκάφη από Ιταλούς κυρίως τουρίστες, που είναι όμως τόσο αθόρυβοι, που λες και συμμετέχουν σε μυστική συνομωσία ώστε να μη προσβληθεί η φυσιογνωμία του νησιού.
Σε όλο το μήκος, πλάι στη θάλασσα καφενεδάκια με μπλε καρέκλες και στρογγυλά τραπεζάκια. Ήταν η γωνιά μου, στο τραπέζι αφημένη η εφημερίδα και το βιβλιαράκι μου με τις σημειώσεις, η μυρωδιά της αλμύρας ακόμη νωπή. Ανεβαίνοντας από το Βαθύ στο Σταυρό αξίζει τον κόπο να ακολουθήσετε ακριβώς έξω από το χωριό τον κατηφορικό δρόμο που οδηγεί σε ένα λιμανάκι που εικάζεται σύμφωνα με τις περιγραφές του Ομήρου ότι είναι το λιμάνι που η Αθηνά άφησε τον Οδυσσέα. Ο Οδυσσέας είναι πανταχού παρών στο Θιάκι. Στα ονόματα, στις καρδιές, στα βλέμματα.
Οι Ιθακήσιοι μιλούν τραγουδιστά, και έχουν να πουν ωραίες ιστορίες, αν τους πιάσεις κουβέντα είναι πάντα φιλόξενοι και ανοιχτόκαρδοι. Όμως το καλοκαίρι ζουν και στο ρυθμό των πανηγυριών που γίνονται κάθε 15 μέρες και σε άλλο χωριό, ανάλογα με την ημερομηνία εορτασμού μιας θρησκευτικής γιορτής. Καρέκλες στην πλατεία, ορχήστρα που παίζει βαλσάκια και νησιώτικα και το πλήθος μπερδεύεται, οι ντάμες και οι καβαλιέροι αλλάζουν μαζί με το ρυθμό. Συνεχίζοντας το γύρο του νησιού από το Σταυρό, κατεβαίντας νότια από την άλλη πλευρά θα συναντήσετε το Κιόνι, γραφικό λιμανάκι, εκεί αξίζει να φάτε φρέσκο ψάρι και να κολυμπήσετε παραδίπλα.
Και για όσους θέλουν να απολαύσουν πανοραμική θέα του πελάγους και των γύρω νησιών, αξίζει να ανεβούν στην Εκκλησία της Ανωγής

Κόκκινο το φεγγάρι, ξυπνάει ερωτευμένη η Ανατολή. Αν ζητάτε κάτι διαφορετικό, αν θέλετε να αγγίξετε κάτι από τη μαγεία των περιγραφών του Ομήρου το Θιάκι είναι εκεί και σας περιμένει.

παραλίες
(update)
Ένας παράδεισος μέσα στον παράδεισο. Μια σοφίτα με παράθυρα στο πέλαγος, άνεση χώρου και καταπληκτική αισθητική, καθημερινή καθαριότητα και φροντίδα αλλά κυρίως, μοναδική φιλοξενία από τους ιδιοκτήτες του, τον κο Μάκη και την κα Τζοβάννα. Η εικόνα του στο internet είναι λίγη μπροστά στην πραγματικότητα. Οι ήχοι της θάλασσας και των τζιτζικιών δεν μπορούν να μεταφερθούν ηλεκτρονικά.
Η βίλλα Σαρακήνικο από μόνη της είναι ένας λόγος για να κάνεις την Ιθάκη μόνιμο καλοκαιρινό προορισμό διακοπών.
Επειδή όμως, όπως είπε και ο κος Μάκης πρέπει να λειτουργούμε δημοκρατικά,σας δίνω και μια διεύθυνση και για άλλα καταλύματα, σεβόμενη την άποψή του. Προσωπικά όμως, δεν έχω συναντήσει πουθενά τη φιλοξενία που με συγκίνησε στο Σαρακήνικο.
http://www.ithaki.gr/el/hotels.php
http://www.ithaca-holidays.gr/
αξιοθέατα
http://www.ithaki.gr/el/sites.html
http://www.ithaki.gr/el/photogallery.html
πρόσβαση
Από Αστακό, 2 ώρες (ή 3 αν το καράβι πιάσει πρώτα Σάμη Κεφαλονιάς)
Από Πάτρα 5 ώρες

18 σχόλια:

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Επειδή αυτόν τον καιρό είμαι αναγκασμένη να είμαι μακριά από τη μπλογκογειτονιά μας, σας ζητώ την κατανόησή σας αν δεν θα μπορώ άμεσα να απαντήσω στα σχόλια σας! Για οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή επιπλέον πληροφορίες είμαι στη διάθεσή σας μέσω της Dee Dee.
Να μη ξεχάσω να σας πω ότι αξίζει τον κόπο αν θέλετε να επισκεφθείτε το χώρο των ανασκαφών του Παν/μίου Ιωαννίνων στη θέση Σταυρός Πηλικάτα. Η κυρία Φωτούλα στο Μουσείο στο Σταυρό είναι τόσο φιλόξενη που θα σας δώσει οποιαδήποτε πληροφορία της ζητήσετε.

αντωνης είπε...

Πολυ ομορφο νησακι πρεπει να ειναι η Ιθακη, το εχω ξανακουσει απο τους ελαχιστους που ξερω και το εχουν επισκεφθει.
Πολυ ωραια αναρτηση ομπρελιτσα.

Θα κανουμε καποια στιγμη το συνδυασμο με τη γειτονικη (και παντα αγαπημενη) Λευκαδιτσα.

Σιγουρα τα νερα του Ιονιου εχουν αλλη μαγεια, και ειδικα σε ενα τετοιο οχι τοσο τουριστικο νησι μαλλον θα ειναι ακομα πιο ιδιαιτερα.
Και φανταζομαι θα εχει και καλο ψαρι (ιδιαιτερη αδυναμια στις διακοπες, γιατι εδω στην Αττικη μονο φρεσκο δεν βρισκουμε)

Φανταζομαι οτι θα περασες και καλα δουλευοντας εκει, ειδικα αν δεν ηταν χειμωνας.

(το παρακατω ειναι απαντηση στο 1ο σχολιο)
Ομπρελιτσα, μην ανησυχεις. Καλα να ειμαστε και δεν χανομαστε.

Φιλια
:)))

marianaonice είπε...

Υπέροχη η περιήγηση σου στο νησί των Φαιάκων Κόκκινη Ομπρελίτσα!
Βρέθηκα εκεί πριν χρόνια, από τις ωραιότερες διακοπές μου. Μαγεία, αυθεντικότητα, και φύση σ΄ όλο της το μεγαλείο! Τα ψάρια της δε πουθενά σ΄ όλο τον ντουνιά!
Πραγματικά αξίζει η περιήγηση του νησιού με καϊκι!
Τα νερά του Ιονίου γαλαζοπράσινα και κρυστάλλινα!!
Τη γυρίσαμε τότε με τον άνδρα μου με μηχανή όλη!!
Αξέχαστες διακοπές!
Η μουσική σου επένδυση όλα τα λεφτά!! Τέλεια ταιριασμένη με το όμορφο νησάκι!
Να είσαι καλά Κόκκινη Ομπρελίτσα.

Dee Dee είπε...

Καλημερααα :):):)

Ευτυχως δεν υπαρχουν ερωτησεις να απαντησω γιατι δεν θα μπορουσα αλλωστε :) Θα επρεπε να ψαχνω την ομπρελιτσα :)

Αν υπαρξουν ομως μη διστασετε να ρωτατε, εγω θα της τηλεφωνησω ουτως η αλλως :):)

Υπεροχη αναρτηση. Και παντα θαυμαζα τα ατομα που διαλεγουν τετοια μερη για διακοπες. Μου δηλωνουν μια ολοτητα και μια ακεραιοτητα !!

Παω να ψαξω τα links, θα παει μαλλον ενα ζευγαρι φιλοι μου και τους υποσχεθηκα να τους ενημερωσω :)

Dee Dee είπε...

Μ αρεσει που μου ειπες αν θελω να αλλαξω μουσικη!! ΤΡΕΛΛΗ ΕΙΜΑΙ;;; :)

xxxx

Aliki είπε...

την Ιθακη ειχα την τυχη να την επισκεφτω οταν ημουν αποσπασμενη στην Νομαρχια Κεφαλλονιας , με επαγγελματια φωτογραφο, για ενα φυλλαδιο που θα εβγαζε η νομαρχια για το Νομο. Αυτο ηταν τυχη γιατι το περπατησαμε ολο το νησι και πηραμε ομορφες φωτο. Αυτη ηταν η πρωτη φορα που πηγα και η δευτερη ηταν σε ενα Δημοτικο Συμβούλιο, επαγγελματικα (και καλα) γιατι ηθελα να την δω και χειμωνα.
Ειναι ενα ονειρεμενο νησι!

dromaki είπε...

Σάκουγα πάντα να μιλάς με αγάπη για την Ιθάκη.Να μου την περιγράφεις και να φωτίζονται τα μάτια σου...
Εύχομαι να καταφέρεις τις φετινές σου διακοπές να τις περάσεις εκεί όπως το ήθελες εδώ και καιρό:))

Dee Dee είπε...

aliki μου

αφου το λες κι εσυ οτι ειναι ωραια θα παω :) Εχω τσεκαρει το γουστο σου στο παραδεισενιο εξοχικο σας :)

Λεω να παω εκει φετος τελικα, με επεισε η τρελλη :)

Καλο μεσημερακι!

Dee Dee είπε...

dromaki μου

θα σου απαντησει τηλεφωνικως η ομπρελιτσα, ξερεις καλυτερα απο μενα τα τρεχαματα της (το λεω να ακουμε ολοι με την ευκαιρια :) )

Φιλακια πολλα πολλα!

Freedula είπε...

Σε τέτοια μέρη, πρέπει να είσαι φουλ ερωτευμένος για να περάσεις καταπληκτικά. Λέω να μην πάω φέτος :))

Καταπληκτικές οι φωτο. Παραλίες που έχω ξεχάσει πως είναι. Καθαρές και μαγικές.

Καλησπέρα στην παρέα

Γιάννης Φιλιππίδης είπε...

υπέροχο το μπλογκ, ενθουσιάστηκα στην πρώτη περιήγηση…

όπως και με την ιθάκη,
που για μένα, ήταν ο πρώτος προορισμός με καράβι…

θέλω πολύ να συμμετέχω, μόλις βρω χρόνο, θα σας γράψω για κάποιον από τους προορισμούς, που δεν έχετε ως τώρα αναφέρει, σε συνεννόηση, βέβαια, πρώτα με το μειλ…

φιλι φιλι καλό σ/κ ντη ντη μου

αντωνης είπε...

Freedula καλησπερα
(το Ιονιο ειναι γεματο τετοιες παραλιες)

@Γιαννη επειδη τα κοριτσια δεν ειναι στο πισι τετοιες ωρες, σε καλωσοριζω εγω εκ μερους τους
Βεβαιως και να γραψεις (για ποιο μερος;)

Dee Dee είπε...

freedula μου

μαλλον για ξεφαντωμα σε βλεπω φετος :) Ζακυνθος ειναι ο,τι πρεπει για σενα στο Ιονιο. Ειχα παει με 2 φιλες και περασα απιστευτα!!

Καλο μηνα :)

Dee Dee είπε...

Γιαννη μου

πολυ χαιρομαι που σου αρεσε το μπλογκ μας!!

Θα περιμενουμε αναρτηση σου οποτε εχεις χρονο!!

Καλο μηνα!!!

xxx

Dee Dee είπε...

Αντωνη καλα που εισαι κι εσυ και μας ξελασπωνεις :):):)

Καλημερα κι απο δω :)

Roadartist είπε...

Αχ δεν εχω παει ποτε Ιθακη.. Πρεπει να ειναι ΥΠΕΡΟΧΟ μερος..
Να στε καλα για την ενημερωση προσθετω το μπλογκ στα λινκς.
ΦΙΛΙΑ!!

Ανώνυμος είπε...

Είμαι από Ιθάκη και μπορώ να σας πω ότι όντως είναι πολύ όμορφη. Σας περιμένουμε!

珊珊李 είπε...

080視訊聊天室,一夜情聊天室,色情聊天室,視訊聊天室,A片,成人光碟,免費A片,A漫,成人聊天室,免費A片,A漫,A漫,尋夢園聊天室,A片,成人,哈啦聊天室,A片,上班族聊天室,成人,A漫,一夜情聊天室,尋夢園聊天室,A片,080中部人聊天室,自拍,免費A片,情色視訊,免費視訊聊天,成人光碟,080苗栗人聊天室,080苗栗人聊天室,成人影片,080苗栗人聊天室,豆豆聊天室,哈啦聊天室,080中部人聊天室,aio,免費視訊聊天,成人,情色視訊,情色視訊,色情A片,色情A片,一夜情聊天室,080視訊聊天室,080中部人聊天室,哈啦聊天室,日本AV,AV,情色A片,哈啦聊天室,AV,哈啦聊天室,豆豆聊天室,080中部人聊天室,日本AV,視訊聊天室,A漫,080中部人聊天室,聊天室,成人聊天室