Κυριακή, 29 Ιουνίου 2008

ΛΕΣΒΟΣ: ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ!

«Της Αιολίδας καύχημα, ώ μαγικό νησί την ομορφιά σου ανάσανα και εντός μου σ’ έχω κόρη του Ήλιου ολόχαρη, χρυσή μαργαριτάρι πιο ακριβό του κόσμου…»
Μ. Ελευθεριάδης.





Η Λέσβος είναι το νησί της αρμονίας. Από τις ήρεμες ακρογιαλιές της, ως τις βουνοκορφές, που τις πλαισιώνει το ασήμι της ελιάς και το πράσινο των πεύκων, είναι διάχυτη η ουσία της ομορφιάς. Το λεσβιακό φως συνθέτει τρυφερούς τόνους μέσα στα νερά και στη βλάστηση, στη γη, στις στέγες των σπιτιών, στους ξερούς βράχους. Παντού ανθίζει το όνειρο και η αιολική γλυκύτητα τα δένει όλα σ’ ένα μαγικό κύκλο γοητείας!

Καθώς παραπλέεις τ’ ακρογιάλια ή οδοιπορείς σ’ αυτή τη γη, έχεις την εντύπωση ότι την έφτιαξε ο Θεός για να τέρπει και να ευνοεί το στοχασμό και την ψυχική ανάταση.
Η Γαλλίδα ποιήτρια Ρενέ Βιβιέν, που τόσο αγάπησε και μελέτησε τη σαπφική ποίηση, χαρακτηρίζει τη Λέσβο «κόσμημα και λάμψη του πελάγου». Και πραγματικά είναι ένα στολίδι του Αιγαίου αυτό το νησί όπου σμίγουν η Δύση και η Ανατολή σε ένα χαμόγελο. Ένα μήνυμα χαράς και ελπίδας. Μια γοητευτική πρόκληση για ξεκούραση μέσα στο απαλό φως και τη γαλήνη, αλλά και για πραγματικό λαϊκό ξεφάντωμα μέσα στους ήχους των παραδοσιακών λαϊκών τραγουδιών που έρχονται από τα απέναντι Μικρασιατικά παράλια!!

Η Λέσβος είναι το τρίτο σε έκταση ελληνικό νησί, μετά την Κρήτη και την Εύβοια και απέχει από τις Τούρκικες ακτές ανατολικά 6-10 μίλια και βόρεια 5-6 μίλια. Έχει τη μεγαλύτερη ηλιοφάνεια στο χώρο του Αιγαίου γι’ αυτό στο νησί λατρευόταν κατά την αρχαιότητα, ιδιαίτερα ο θεός του ήλιου, ο Απόλλωνας.

Μπαίνοντας με το καράβι στο λιμάνι της Μυτιλήνης ξεχωρίζεις τους επτά λόφους όπου επάνω τους είναι απλωμένη αμφιθεατρικά στην ανατολική πλευρά του νησιού η πρωτεύουσά του με τους 30.000 περίπου κατοίκους της, λίγα μόλις μίλια από τη μικρασιατική ακτή με την οποία διατηρούσε ως το 1922 στενούς δεσμούς. Εδώ βρίσκεται η έδρα του Υπουργείου Αιγαίου, καθώς και του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Εμβλήματά της το κάστρο των Γατελούζων, ο ναός του Αγίου Θεράποντα με τον εντυπωσιακό τρούλο και στην άκρη του λιμανιού το άγαλμα της Ελευθερίας. Δεμένη πάντα με τη θάλασσα η πόλη δεσπόζει πάνω από τα δύο της λιμάνια, έχοντας τη χερσόνησο του κάστρου από τη μία και τη νότια ακτή του νησιού από την άλλη. Στο νότιο τμήμα της πόλης προς Κράτηγο όπου είναι το Αεροδρόμιο του νησιού, μπορεί να θαυμάσει κανείς τα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αρχοντικά (βίλλες) τα οποία αποτελούν επιτυχημένη αφομοίωση επιδράσεων τόσο από τη βυζαντινή και την ισλαμική Ανατολή όσο και από την Ευρωπαϊκή Δύση.Δεν πρέπει να παραλείψει κανείς μία επίσκεψη στο μουσείο Θεόφιλου (λαϊκού ζωγράφου) στη περιοχή της Βαρειάς.

Το βόρειο τμήμα του νησιού καταλαμβάνεται κατά το μεγαλύτερο μέρος του από την περιοχή του Δήμου Μήθυμνας. Πρόκειται για ένα από τα πλέον τουριστικά σημεία της Λέσβου που προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες. Τα χωριά και οι οικισμοί της Μήθυμνας με τον αρχοντικό και πανέμορφο Μόλυβο, τη γραφική Συκαμινιά και την ειδυλλιακή Σκάλα της, καθώς και τα υπέροχα ορεινά χωριά Λεπέτυμνος, Άργενος και Βαφειός αλλά και τη μοναδική Ευθαλού με τα ιαματικά νερά της, είναι σίγουρο ότι θα μαγέψουν τον επισκέπτη!


Συνεχίζοντας βορειότερα στον κεντρικό δρόμο μετά την Κλειώ μπαίνουμε στα όρια του δήμου Μήθυμνας και συναντάμε το χωριό Σικαμινιά ή Σικαμινέα. Ο οικισμός διατηρεί αναλλοίωτο τον παραδοσιακό χαρακτήρα του και έχει κηρυχθεί διατηρητέος. Διακρίνεται για τα πέτρινα καλντερίμια, τα υπέροχα αρχοντικά με τα σαχνισιά (σαχνισίνια) τα αετώματα και τις κτητορικές επιγραφές του 19ου αιώνα. Τρεις όμορφες βρύσες στην είσοδο του χωριού με γάργαρα νερά υποδέχονται τον επισκέπτη.

Η Σικαμινιά είναι γενέτειρα του γνωστού πεζογράφου Στράτη Μυριβήλη ο οποίος εμπνεύστηκε το πεζογράφημά του «Η Παναγιά η Γοργόνα» από το ομώνυμο εκκλησάκι που είναι χτισμένο πάνω στο βράχο στην είσοδο του μικρού λιμανιού, και το όνομά του το οφείλει στη λαϊκότροπη τοιχογραφία της Παναγίας που την αναπαριστά σαν μυθική γοργόνα.

Στο βορειοδυτικό τμήμα της Λέσβου συναντάμε τα χωριά του Δήμου Πέτρας. Η διαδρομή οδηγεί στα ορεινά χωριά του δήμου, με τα όμορφα παραδοσιακά λιθόχτιστα σπίτια, τις εκκλησίες και φυσικά την υπέροχη θέα προς το Αιγαίο. Οδηγεί επίσης στις ελκυστικές παραλίες και τον παραθεριστικό οικισμό του Ανάξου. Όμως το σημαντικότερο αξιοθέατο της περιοχής παραμένει η Πέτρα με την Παναγία τη Γλυκοφιλούσα, σκαρφαλωμένη στο βράχο της σε ύψος 40 μ. που τη φτάνεις ανεβαίνοντας 114 σκαλιά, απ’ όπου απολαμβάνεις πανοραμική θέα και την κοσμική όσο και όμορφη παραλία της.

Το Δυτικό κομμάτι της Λέσβου είναι πολύ ξεχωριστό καθώς το τοπίο του εμφανίζεται πολύ διαφορετικό. Ηφαιστειογενές, άγονο, αλλά με άγρια ομορφιά που γοητεύει. Η διαδρομή περιλαμβάνει τα ορεινά χωριά του δήμου Ερεσού – Άντισσας, τις όμορφες παραλίες της βόρειας και της δυτικής πλευράς, μοναστήρια μεγάλης ιστορικής σημασίας, το Σίγρι και την Ερεσό καθώς και το Απολιθωμένο Δάσος, μνημείο μοναδικής γεωλογικής αξίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Αξίζει να επισκεφτεί κανείς το σκαρφαλωμένο στην κορυφή του όρους Όρδυμνου πάνω σε κρατήρα ηφαιστείου και σε υψόμετρο 634 μ. εν ενεργεία ανδρικό μοναστήρι της Ιεράς Μονής Υψηλού, που είναι αφιερωμένη στον άγιο Ιωάννη το Θεολόγο.

Στη ΒΑ πλευρά του Ολύμπου, του ψηλότερου βουνού του νησιού, ύψους 930 μ. απλώνεται η κωμόπολη της Αγιάσου με τους 3.000 κατοίκους της χτισμένη στις πλαγιές του βουνού σε υψόμετρο 500 μ. Βασικός πόλος έλξης της Αγιάσου είναι η εκκλησία της Παναγίας της Βρεφοκρατούσας. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή το όνομα του χωριού προέρχεται από την επιγραφή «Μήτηρ Θεού Αγία Σιών» της ιερής εικόνας της Παναγίας που έφερε ο ιερέας Αγάθων ο Εφέσιος από την Κωνσταντινούπολη τον 8ο αιώνα την περίοδο της πρώτης εικονομαχίας.

Στην παραφθορά της επωνυμίας Αγία Σιών οφείλεται και η σημερινή ονομασία του χωριού. Η Αγιάσος είναι από τα μέρη που αξίζει κανείς να τα περπατήσει ώστε να απολαύσει το παραδοσιακό της χρώμα με τα πέτρινα δίπατα σπίτια της, τα καλντερίμια της, τα παραδοσιακά καφενεία της με ντόπιους μεζέδες (γιαμπράκια, φούντες δηλαδή ντολμάδες και κολοκυθολούλουδα, ξινό τραχανά κ.ά.)! Είναι επίσης ξακουστή για τα χειροποίητα κεραμικά της και την ξυλογλυπτική τέχνη της.
Από την Αγιάσο μια υπέροχη διαδρομή μέσα από καταπράσινες τοποθεσίες του Ολύμπου οδηγεί στο Πλωμάρι με τα επτά χωριά του, γνωστά ως Πλωμαριτοχώρια: Το Ακράσι, το Αμπελικό, το Μεγαλοχώρι, το Νεοχώρι, το Παλαιοχώρι, η Πλαγιά και ο Τρύγονας.
Το βορειανατολικό τμήμα του νησιού αποτελούν τα χωριά του δήμου Μανταμάδου. Πρόκειται για έναν τόπο με ιστορικά χωριά, μέσα σε καταπράσινους και εύφορους ελαιώνες με πλούσια παράδοση και με σημαντική δραστηριότητα σε κτηνοτροφία και γεωργία. Την εικόνα συμπληρώνουν οι όμορφες παραλίες της περιοχής και οι παραθαλάσσιοι οικισμοί, τα ξωκλήσια και τα περίφημα εργαστήρια κεραμικής και το γνωστό φυσικά σε ολόκληρη την Ελλάδα προσκύνημα της μονής του Ταξιάρχη στο Μανταμάδο.
Στο κέντρο του νησιού σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από τη Μυτιλήνη συναντάμε την Καλλονή με τους επτά οικισμούς της (Παράκοιλα, Σκάλα, Παππιανά, Κεράμι, Αριανά, Δάφια και Αρίσβη). Η περιοχή είναι ιδιαίτερα ευνοημένη από τη φύση με τις αλυκές της, τα νερά του κόλπου της με την ονομαστή σαρδέλλα του και την πλούσια πεδιάδα των 100 χιλ. που διατρέχουν οι ποταμοί «Καλής Λαγκάδας», Τσικνιάς, Βούβαρης, Μυλοπόταμος, Αλευροπόταμος και Αχέρων.
Στο νότιο τμήμα της Λέσβου τέλος, απλώνεται ο κόλπος της Γέρας με τις ιαματικές πηγές του στα Θέρμα και με τα χωριά του Μυχός, Κάτω Τρίτος, Ασώματος, Πηγαδάκια κ.α. Το μήκος του κόλπου είναι 7,5 μίλια και το πλάτος του 2,5 μίλια. Το στόμιό του είναι τόσο στενό που συχνά δημιουργεί την εντύπωση ότι πρόκειται για λίμνη. Ο βυθός του χαρακτηρίζεται από το ψιλό φύκι, τη μεγάλη συγκέντρωση πλαγκτόν και κυρίως από τα οστρακοειδή που διαθέτει και τα οποία στην αρχαιότητα οι Ρωμαίοι μετέφεραν στη Ρώμη.

Στο νησί φτάνει κανείς ακτοπλοϊκώς με καράβια συμβατικά και ταχύπλοα αλλά και αεροπορικώς.


ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ:

Α.Δ. ΛΕΣΒΟΥ/Σ.Τ.Α Μυτιλήνης
Πλ.Τελωνείου- ΜΥΤΙΛΗΝΗ
22510-22776

40 σχόλια:

Dee Dee είπε...

Αντωνη μου

πολυ ομορφη αναρτηση. Χρειαστηκε να ερθω Κυριακατικα για δουλεια αλλα με ταξιδεψες μεχρι την Λεσβο και θα περασει πιο ευχαριστα η ωρα στη δουλεια :)

Τελικα το βορειοανατολικο Αιγαιο ειναι πολυ ιδιαιτερο! Μολις μπορεσω θα αναρτησω για την Χιο. Εχουν πολλες ομορφιες αυτα τα νησια που δεν υπαρχουν στις Κυκλαδες, στα Δωδεκανησα και στα Επτανησα!

Αν βρεις βαλε κανενα link για δωματια.

Να εχεις μια υπεροχη Κυριακη!!!

xxx

marianaonice είπε...

Το νησί της αρμονίας!! Έτσι ακριβώς λουσμένο στο φως και με τη μαγεία της Ανατολής να το τυλίγει!!

αντωνης είπε...

καλημερα dee!
Οντως η Λεσβος ειναι ενα ιδιαιτερο νησι, το εχω ηδη επισκεφθει 2 φορες και θα ξαναπαω σιγουρα και στο μελλον.
Θα κοιταξω για δωματια, αν και εγω επειδη πηγα σε σπιτι φιλου δεν εχω ιδίαν αποψη.

Καλη Κυριακη.

αντωνης είπε...

Μαριαννα, ειναι πολυ αγαπημενος προορισμος το νησι αυτο.
: )))

POETIC SIN είπε...

Μια θερμή καλησπέρα να σας αφήσω. Σας επισκέπτομαι τον τελευταίο καιρό άσχετα που δεν μιλάω.
Μ’ αρέσει πολύ η ιδέα σας γι’ αυτό το μπλογκ. Σήμερα με κάνατε να αναριγήσω. Σχεδόν πάντα συγκινούμαι όταν βλέπω εικόνες του νησιού ή διαβάζω γι’ αυτό κάπου. Είναι η καταγωγή μου και το έχω πραγματικά επιθυμήσει. Άλλος ένα καλοκαίρι μακριά. Έντεκα χρόνια μακριά. Μόλις καταλαγιάσει η συγκίνηση θα το διαβάσω και αν έχω κάτι χρήσιμο για τους υποψήφιους επισκέπτες θα σας πω.
Να είστε καλά!

marianaonice είπε...

@poetic sin
Τι είναι αυτό που σε κρατά μακριά 11 χρόνια από αυτό το λατρεμένο νησί!!
Και εμένα η καταγωγή μου είναι από εκεί, και από μικρό παιδί μέχρι σήμερα, δεν έλειψα ούτε ένα καλοκαίρι σχεδόν! Είναι πανέμορφος τόπος ακόμη και το Πάσχα με τις κερασιές του ανθισμένες, τα τσάγαλα (αμύγδαλα) τα λαχταριστά, και ο αέρας να μυρίζει αγριαμπελόφυλλα στη διαδρομή από τη δροσερή Καρίνη με τα κρυστάλλινα νερά προς Λάμπους Μύλους, στη γιορτή της Αγιάς Φωτιάς!!
Υπέροχες μνήμες!!

Επειδή είδα ότι ζητάτε λινκς για διαμονή, εγώ το μόνο που μπορώ να συστήσω ανεπιφύλακτα είναι τα ξενοδοχεία "blue sea" και "LESVOS" στο λιμάνι της Μυτιλήνης, για όσους προτιμήσουν να μείνουν στη Χώρα μέσα, το "silver bay" στον κόλπο της Γέρας, κοντά στη Μυτιλήνη και με εύκολη πρόσβαση στα χωριά και το ξενοδοχείο "ΤΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ" στο Μόλυβο! Από δωμάτια δεν ξέρω και εγώ γιατί έχω σπίτι δικό μου εκεί.

αντωνης είπε...

@poetic sin
Καλησπερα. Δεν μπορω να καταλαβω πως γινεται καποιος να εχει τοσα χρονια να παει στο νησι της καταγωγης του. Αλλά σιγουρα εσυ θα ξερεις καλυτερα.

Να εισαι καλα.

αντωνης είπε...

@Μαριαννα, εισαι τυχερη που εχεις σπιτι σε ενα τοσο ομορφο νησι.
:)

POETIC SIN είπε...

Μέχρι τα δεκατρία ή δεκατέσσερα δεν θυμάμαι ακριβώς, ήμουν κι εγώ εκεί κάθε καλοκαίρι. Το μόνο καλοκαίρι που δεν πήγαμε ως τότε ήταν όταν γεννήθηκε ο αδελφός μου. Μετά αραίωσαν οι επισκέψεις μας για οικογενειακούς λόγους. Μπορώ να σου πω ότι κάποια στιγμή εκεί λίγο πριν την εφηβεία δεν ήθελα πια να πηγαίνω στο ίδιο και ίδιο μέρος. Ήθελα να εξερευνήσω την Ελλάδα. Κοιτούσα τους χάρτες, φωτογραφίες, διάβαζα για τα τόσα όμορφα μέρη που υπάρχουν και σκεπτόμενη ότι για άλλη μια φορά θα πήγαινα στο ίδιο μέρος σχεδόν λυπόμουν το χρόνο που έμενε ανεκμετάλλευτος. Όταν ήρθε λοιπόν η ώρα να αποφασίζω που θα πηγαίνω διακοπές, το νησί ήταν το τελευταίο σημείο στο χάρτη που σκεφτόμουν. Την τελευταία και προ τελευταία φορά που πήγα ήταν κυρίως για να ξεναγήσω τον άντρα μου που δεν είχε πάει ποτέ και να ξαναζήσω για λίγο πάλι εκεί, αφού και πάλι είχα μερικά χρόνια να παω, αλλά και για να εξερευνήσω μέρη του νησιού που δεν είχα πάει, και πάλι δεν το έχω εξερευνήσει όλο.
Την τελευταία φορά που έφυγα ήξερα ότι θα αργούσα πολύ να το ξαναδώ και από μια μεριά λυπόμουν, αλλά το ανήσυχο πνεύμα μου έπρεπε να κατοικήσει τις επόμενες χρονιές και σε άλλα όμορφα χώματα. Να δω και άλλα ηλιοβασιλέματα και να τα συγκρίνω με εκείνο το ανεπανάληπτο από την παραλία του Σιγρίου όπου έβλεπα σχεδόν κάθε απόγευμα τον ήλιο να χάνεται πίσω από τον Καβαλούρο. Και είδα, αντίστοιχα όμορφα στη Νάξο, την Σαντορίνη, ισάξια μα ποτέ στην καρδιά μου ομορφότερα.
Κανένα παράπονο δεν έχω. Μόνο να, τα τελευταία χρόνια όλο θέλω να ξαναπάω και όλο δεν γίνεται για διάφορους λόγους κάθε φορά. Είναι και μεγάλο ταξίδι δεν μπορείς να πας για λίγες μέρες. Με το αεροπλάνο δε γίνεται αφού χρειαζόμαστε μεταφορικό μέσο και δεν θέλουμε την ευθύνη και το ρίσκο να οδηγήσουμε ένα ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο που δεν ξέρουμε τη συμπεριφορά του ειδικά σε μέρη που δεν γνωρίζουμε. Ξέρεις τι περίεργους δρόμους έχει η Μυτιλήνη ειδικά μετά την Καλλονή ως το Σίγρι και δεν το συζητώ για νύχτα. Πριν λίγες μέρες τηλεφώνησα να ρωτήσω για τα ταχύπλοα που πήγαιναν εκεί. Φέτος τα έχουν στις Κυκλάδες. Τώρα πάει και το Θεόφιλος να δούμε τι θα γίνει. Πάλι δεν το βλέπω. Κάποτε υπήρχε σύνδεση Ραφήνα – Σίγρι αλλά τα τελευταία χρόνια καταργήθηκε. Δεν ξέρω αν έχει δρομολογήσει πλοίο άλλη εταιρία. Βέβαια εκείνο το πλοιο ήταν απαράδεχτο, ευτυχώς δεν είχα ταξιδέψει μ’ εκείνο αλλά η μητέρα και ο αδελφός μου μου είχαν πει τα χειρότερα.
Από ποιο χωριό είσαι marianaonice?
Αντώνη ελπίζω να σε κάλυψα με τα ανωτέρω.
Καλώς βρεθήκαμε.


Όσον αφορά το νησί να προσθέσω ότι στο Σίγρι μπορείτε επίσης να δείτε το κάστρο δίπλα στη θάλασσα καθώς και μουσείο με απολιθωμένα ευρήματα από την περιοχή.
Η σκάλα Ερεσσού έχει μια θαυμάσια μεγάλη αμμώδη παραλία που αξίζει να επισκεφθείτε.

Στο νότιοδυτικό μέρος του νησιού στο δεξί μέρος του κόλπου της Καλλονής περνώντας από την Πολυχνιτο και τη Βρύσα θα φθάσετε στα Βατερά όπου θα δείτε μια μαγευτική ατελείωτη παραλία με χοντρό βότσαλο και βαθιά κρυστάλλινα νερά. Κατευθείαν βουτιά στο Αιγαίο.
Εναλλακτικά λίγο πριν την Σκάλα Πολυχνίτου ακολουθούμε το δρόμο προς Νυφίδα. Μετά από τρια με τέσσερα χιλιόμετρα υπολογίζω ξεκινά μια μεγάλη αμμώδη παραλία με σχετικά ρηχά και πιο ζεστά νερά μέσα στον κόλπο της Καλλονής. Το μόνο μειονέκτημά της είναι ότι την πιάνει εύκολα ο αέρας και σηκώνει κύμα.

αντωνης είπε...

@poetic sin με καλυψες.
Και εγω εχω καιρο να παω απο τα μερη μου, για τους ιδιους λογους.
Συμπιπτουμε και σε κατι αλλο. Και μενα μου αρεσει η Ναξος (πιο κατω εχω κανει αναρτηση για κεινο το νησι).
Οσον αφορα τη Λεσβο, σιγουρα πολλα δεν χωρανε σε μια αναρτηση. Και η Σκαλλα Ερεσσου ειναι καταπληκτικη παραλια και τα Βατερα.
Συμφωνω για τους δρομους του νησιου, ειδικα τις βραδινες ωρες. Εγω οπως ξαναειπα εχω επισκεφθει το νησι 2 φορες. Τη μια πιτσιρικας και την δευτερη το 2001. Εμενα και τις 2 φορες στα Παρακοιλα και γυρισαμε (ειδικα τη 2η φορα που ειχαμε και αυτοκινητο) μεγαλο μερος του νησιου. Τα μονα κομματια που δεν εχω δει καλα ειναι η πολη της Μυτιληνης και το βορειο μερος απο την πολη μεχρι τη Συκαμνια.

Κατα τα αλλα, εχω ιδιαιτερη αδυναμια στο Πλωμαρι και στην παραλια του Αγιο Ισιδωρου.

Καλα να ειμαστε να ξαναπαμε.

Μεγαλο μειονεκτημα του νησιου ειναι τα καραβια που πηγαινουν εκει. Αυτο πρεπει με καποιο τροπο να αλλαξει.

marianaonice είπε...

@poetic sin
Τα θυμάσαι πολύ καλά τα όμορφα του νησιού μας βλέπω!!
Η παραλία της Νυφίδας, αλλά και τα Βατερά με τα κρυστάλλινα νερά απέναντι από το Άγιο Όρος, που φαίνονται οι κορυφογραμμές του όταν η ατμόσφαιρα είναι καθαρή, είναι κάτι το ανεπανάληπτο!!
Εγώ είμαι από την Αγιάσο! Δηλαδή οι γονείς μου είναι από εκεί. Εγώ γεννήθηκα εδώ δυστυχώς! Εσύ;;

@Αντώνη
Τα τελευταία χρόνια το αποκτήσαμε το σπίτι εκεί, αλλά παλιά πήγαινα φιλοξενούμενη σε συγγενείς μου.
Είναι όντως τύχη να το έχω αυτό το σπίτι αλλά λόγω των προβλημάτων της συγκοινωνίας που όλοι ξέρουμε και τα μονοπώλιά τους μόνο μία φορά το χρόνο το φτάνουμε και αυτό μετά χιλίων κόπων και βασάνων!!

POETIC SIN είπε...

Αντώνη συμφωνούμε. Η απόσταση σε συνδυασμό με τα αργά καράβια είναι ένας σοβαρός λόγος που πολύς κόσμος ενώ θέλει να το επισκεφθεί το αναβάλλει. Ούτε εγώ έχω πάει στο Βόρειο μέρος του νησιού. Την επόμενη φορά θα θέσω έδρα την Καλλονή και από εκεί θα οργανώσω τις εξορμήσεις.

Μarianaonice, κι εγώ εδώ γεννήθηκα. Ο πατέρας μου είναι από Πολυχνίτο και η μητέρα μου από Σίγρι. Παρόλο που υπάρχει σπίτι και στα δυο χωριά είναι σε άσχημη κατάσταση αφού είμαστε όλοι εδώ, δεν πάμε και οι παππούδες έχουν φύγει εδώ και χρόνια. Ξέρεις πόσο μου κακοφαίνεται που την επόμενη φορά θα πάω σε ξενοδοχείο;

αντωνης είπε...

Εγω οταν ξαναπαω στη Λεσβο poetic sin, θα ηταν ιδανικα αν μπορουσα να σπασω τη διαμονη σε διαφορα μερη.
Πχ την πολη, το Μολυβο-Πετρα, το Πλωμαρι-Αγιασο και το Σιγρι-Ερεσσο.
Αλλά αυτο μαλλον θα κοστισει πανακριβα.

Εκτος αν εχω αποκτησει μεχρι τοτε λεφτα, ωστε να παρω ενα αυτοκινουμενο τροχοσπιτο. Πολυ μου αρεσει ως ιδεα, αν και δε νομιζω να το παρω σε αυτη τη ζωη.

POETIC SIN είπε...

Το τροχόσπιτο και ακόμα καλύτερα το αυτοκινούμενο είναι μια καλή λύση ειδικά τώρα που έχουν βγει και με κλιματισμό, οπότε υπάρχουν όλες οι ανέσεις, αλλά αργεί η απόσβεση. Έπειτα χρειάζεται συντήρηση, μέρος φύλαξης και με το χρόνο φθίνει σε αξία. Το μεγάλο του όμως πλεονέκτημα είναι ότι πας όπου θες, διανυκτερεύεις όπου και όποτε και για όσο θες και μπορείς να αλλάξεις το πρόγραμμά σου ανά πάσα στιγμή.
Μεταξύ μας ούτε το εξοχικό αξίζει σαν έξοδο διακοπών, παρά μόνο σαν μακροχρόνια επένδυση.
Το πιο οικονομικό όσο παράξενο και αν ακούγεται είναι τα ενοικιαζόμενα δωμάτια σε λογικές τιμές και ειδικά σε νησιά με όχι τόσο μεγάλη τουριστική κίνηση βρίσκει κανείς προσιτές τιμές και καλύτερες συνθήκες διαμονής.
Στα περισσότερα χωριά που αναφέρεις τις χτυπάνε λίγο τις τιμές αλλά βέβαια μοιάζουν σχεδόν τίποτα σε σύγκριση με αντίστοιχες τιμές στις Κυκλάδες. Έπειτα είναι εμπειρία να περάσεις ένα βράδυ σε ένα όμορφο μέρος όπως η Ερεσσός αλλά θα πρέπει να μείνεις εκεί.
Χωρίς υπερβολή πριν πολλά χρόνια, πρέπει να ήμουν γύρω στα δεκαπέντε, ένα βράδυ μας είχε παει εκεί για βόλτα και φαγητό ένας θείος μου. Εμένα, τον αδελφό μου και τον ξάδελφό μου, το γιό του. Είχε βραδιάσει όταν επιστρέφαμε στο Σίγρι. Ο δρόμος θεοσκότεινος. Κάποια στιγμή έκανε μια απότομη κίνηση στο τιμόνι γιατί ερχόταν κάποιος απ’ την αντίθετη κατεύθυνση με δυνατά τα φώτα. Δεν κατάλαβα και πολλά μόνο στιγμιαία φοβήθηκα. Καθόλου δεν τρέχαμε αλλά στενοί οι δρόμοι, λίγο ακόμα και θα βγαίναμε εκτός οδοστρώματος και ξέρεις λίγο πιο έξω ήταν γκρεμός!

αντωνης είπε...

Δεν ξερω τι τιμη εχει ενα αυτοκινουμενο, αλλά θα μου αρεσε να πηγαινω με αυτο διακοπες.

Το εξοχικο νομιζω οτι ειναι μια καλη λυση οταν εχει οικογενεια καποιος και δεν αντεχει οικονομικα να κανει πολλες μερες διακοπες σε νησια. Και επισης ειναι καλο οταν ειναι σχετικα κοντα στον τοπο διαμονης και μπορεις να πηγαινεις περισσοτερες μερες μεσα στο χρονο. Να το εκμεταλλευεσαι δλδ και για Σαββατοκυριακα.
Και φυσικα ειναι και επενδυση.

Οσο για τους δρομους της Λεσβου, ειχαμε και μεις μια εμπειρια. Ειχαμε παει στο Μολυβο μια μονοημερη απο τα Παρακοιλα. Το βραδυ λοιπον γυριζαμε πισω με ταξι. Και πανω σε κατι στροφες ειδαμε να ερχεται απο την αλλη ενα πουλμαν. Μιλαμε τα ειδα ολα, νομιζα οτι θα μας πεταξει στο γκρεμο.

Καλο βραδυ poetic sin, χαρηκα.
:)

POETIC SIN είπε...

Καλό βράδυ Αντώνη κι εγώ χάρηκα.

K.M είπε...

Πολύ ωραίο μπλόγκ!Μου ατρέσειη Λέσβος,αν και δεν έχω πάει!

marianaonice είπε...

@poetic sin
Είναι πολύ κρίμα να έχεις δύο σπίτια ανεκμετάλλευτα στο νησί και να πηγαίνεις σε ξενοδοχείο! Εύχομαι ολόψυχα κάποτε να τα φτιάξεις και να τα χαίρεσαι όποτε βρίσκεσαι στον τόπο αυτό!
Και εμείς το πατρικό της η μαμά μου τελικά το πούλησαν γιατί ήταν ερείπιο και για πολλά χρόνια δεν είχα που να μένω και πήγαινα στο θείο μου. Ευτυχώς αξιώθηκα να πραγματοποιήσω ένα όνειρο ζωής να αποκτήσω σπίτι ξανά στην Αγιάσο!

@Αντώνη
Το τροχόσπιτο το είχα σκεφτεί και εγώ σαν ιδέα. Όμως έχει κόστος συντήρησης, απόσβεσης και φθείρεται όπως λέει και η poetic sin. Νομίζω ότι μπορείς να σπάσεις τις διακοπές σου στο νησί σε διάφορα μέρη και βρίσκεις ενοικιαζόμενα σε πολύ καλές τιμές. Όταν το αποφασίσεις εδώ είμαστε και κάτι θα βρούμε εκεί σίγουρα!!!

Καλή εβδομάδα!

marianaonice είπε...

Οι φωτογραφίες όταν βάλεις χεράκι επάνω και τις ανοίξεις Αντώνη είναι φανταστικές!! Ειδικά η τελευταία, ο κόλπος της Γέρας στο πιάτο!!
Και το κτίριο του παλιού Τελωνείου που τώρα είναι Λαϊκό Μουσείο νομίζω φαίνεται απίθανο, όπως και ο Μόλυβος και η Παναγιά η Γοργόνα και η δεύτερη φωτογραφία που δείχνει άποψη του λιμανιού!
Απίθανες φωτογραφίες! Μπράβο Αντώνη!

αντωνης είπε...

Μαριαννα καλημερα + καλη βδομαδα!
Το αυτοκινουμενο ειναι ενα ονειρο που εχω, δεν πιστευω οτι θα το αποκτησω ποτέ.
Οσο για το νησι, καποια στιγμη θα το επισκεφθουμε παλι.
Ευχαριστω για το σχολιο για τις φωτο. Να εισαι καλα.
:)

marianaonice είπε...

Μια διόρθωση: *Το κτίριο τελικά δεν είναι του παλιού Τελωνείου αλλά του πρώην Λιμεναρχείου.

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Λοιπόν, κι εγώ τώρα έχω "κολλήσει" υπέροχα εδώ πέρα, έχω ήδη πάει εκατό φορές νοερά στη Λέσβο, έχω ενεργοποιήσει και τη φαντασία μου και μη πείτε τίποτα, τι να πω, που όποτε θέλω παίρνω το καραβάκι, που φεύγει από την πόλη μου το καλοκαίρι 3 ή και τέσσερις φορές την εβδομάδα για Λέσβο και σε 12 ώρες είμαι εκεί και ακόμη δεν το έχω κάνει; Κάθε χρόνο μπαίνει στις προτάσεις,έχω κι έναν ειδικό λόγο για να πάω, κι ακόμη δεν το κατόρθωσα... Πόσο πολύτιμα και υπεροχα γραμμένα τα όσα μας έχεις δώσεις αντώνη! Μπράβο! Αυτό που μου αρέσει τελικά σ' αυτήν την προσπάθειά μας, είναι ότι και μέσα από τη συζήτηση της παρέας αλληλοσυμπληρωνόμαστε, ζεστή παρέα βρήκα σήμερα, μύρισε καλοκαίρι και αναμνήσεις, να είστε καλά όλοι σας! Και...διαβάζοντάς τα όλα αυτά, μάλλον η αναβολή μου δε θα πάει σε μάκρος, αλλά είμαι κι εγώ της άποψης ότι στη Μυτιλήνη χρειάζεσαι αρκετές μέρες, δεν αρκούν οι 4-5 για να ανακαλύψεις την ομορφιά της και να φύγεις με το άρωμά της!
Καλό βράδυ παιδιά, να σαι καλά Αντώνη!

αντωνης είπε...

καλησπερα ομπρελιτσα + καλο μηνα να εχουμε!!!

Η Λεσβος ειναι απο τα ομορφοτερα μερη που εχω επισκεφθει και για εναν ακομα λογο που εχω ξεχασει να αναφερω μεχρι τωρα. Για τους ανθρωπους της.
Για μενα οι κατοικοι ενος τοπου παιζουν πολυ σημαντικο ρολο στο αν θα μου αρεσει ενα μερος που επισκεπτομαι.

Το νησι θελει τουλαχιστον 20 μερες για μενα και πολυ ορεξη για οδηγηση αν καποιος θελει να δει τα βασικα του σημεια.

: )))

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Αντώνη, καλό μήνα να έχουμε!
Είναι ο αγαπημένος μου μήνας του καλοκαιριού ο Ιούλιος!
Εχεις δίκιο, και για μένα είναι πολύ σημαντικό. Μπορεί να πάω και να ξαναπάω σε ένα μέρος μόνο και μόνο γι' αυτό το λόγο...
20 μέρες,πώς να το κάνεις βρε Αντώνη αν δεν έχεις δικό σου σπίτι;
Κι εγώ ξέρεις τι ξέχασα; Το αυτοκινουμενο... Είναι και δικό μας όνειρο,για τους λόγους που αναφέρατε, που μάλλον όμως και για μας θα μείνει όνειρο!Εκτός αν κερδίσω κανένα λαχείο!
Καλό βράδυ Αντώνη, να τις κάνουμε 10 τις μέρες ;

αντωνης είπε...

Ομπρελιτσα, ειδικα για φετος που εμεις αλλιως τα σχεδιαζαμε και αλλιως μας βγαινουν, και οι 10 μερες πολυτελεια θα ειναι.
Για 5 μερουλες μας βλεπω!

: )))

(καλα να ειμαστε και θα εχουμε χρονια για διακοπες)

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Έτσι, έτσι, μ'αρέσει η αισιοδοξία...
Γιατί, τι έχουν οι 5 μερούλες,ειδικά αν ο λόγος που τις επιβάλλει είναι τόσο σούπερ λόγος!
Άσε που διαπιστώνω ότι οι περισσότεροι εκεί το σταματούν!
Δύσκολες εποχές γαρ...
Αλλά και τα όνειρα και τα σχέδια είναι υπέροχα...
Τελικά πολύτιμο αυτό το μπλογκ...
Καλά να είμαστε αντώνη:)

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

αντώνη, παρατήρησες κάτι;
αν ναι, θα ήθελα τη γνώμη σου...

αντωνης είπε...

Εμεις ομως ειχαμε κανονισει για πρωτη φορα να παρουμε 3 βδομαδες συνεχομενες αδεια.

Τελος παντων, next year που θα φοραμε και μαρσιππο.

: )))

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Και θα τρέχετε με τα χίλια έχοντας καβαλήσει το όνειρο και με το θάυμα ακόμη να λάμπει στο βλέμμα!
Κανονίστε χώρο όμως, γιατί όσο πιο μικρά αυτά τα θαυματάκια τόσο πιο πολλά τα αξεσουάρ τους!

αντωνης είπε...

ποσο μικρο να ειναι με μενα 1.96 και τη συζυγο 1.75?
(για να μην αναφερω και τα κιλα μας και "βαρυνει" πολυ η ατμοσφαιρα χαχαχαχαχα)

mail ομπρελιτσα.

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

μην "ανησυχείς", τουλάχιστον με τα κιλά δεν πάει έτσι(αν και νόμίζω ότι υπερβάλλεις!)Για το ύψος όμως, είναι σίγουρο ότι θα πρέπει να πάρετε ενισχυμένο μάρσιπο!
Το όχημα βρε δεν το παρατήρησες,για το ταξί μιλάω, έχουν και ταξί οι αποδράσεις μας,δωρεάν μεταφορά για κάθε αποδρασιόβιο!
έχει και ειδική θέση για μωρά!

αντωνης είπε...

αχ, και το ειδα το ταξι...

(υπερβαλλω λες; 150 εγω και 115 η συζυγος.)

:)

Καλο βραδυ!!!

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Δεν μπορώ να κάνω το συσχετισμό κιλών ύψους. Σίγουρα για μικρότερο ύψος θα ήταν πολύ, αλλά με τέτοιο μπόι....
Καλό βράδυ αντώνη!
Αντε, και σύντομα Μυτιλήνη!

Dee Dee είπε...

Ποτε τις εβαλες τις φωτογραφιες βρε τρελλη;;; :):)

Αντωνη σουετοιμασε μεταφορικο η ομπρελιτσα :):)

Καλημερα σε ολους!!!

αντωνης είπε...

καλημερα dee!

Ομπρελιτσα, πολυ ωραιο το πουλμαν
Thanks!!!

Για το πλεουμενο ο,τι και να πω ειναι λιγο...

: )))

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Καλημέρα, καλημέρα....
Dee Dee μου,
θα τα πούμε τηλεφωνικώς;)
καλές, καλές;
Το πούλμαν για τον αντωνάκη που σχολίασε ότι δε μας χωράει το ταξί!
Αντώνη,είναι να μη μου πεις κάτι εμένα!
Όσο για το πλεούμενο, εμ, καλοκαιράκι είναι, θα το χρειαστούμε. Το χειμώνα με τις φουρτούνες θα έχει τρένο!
Τις καλημέρες μου!

αντωνης είπε...

"Αντώνη,είναι να μη μου πεις κάτι εμένα!"

αυτο να το κρατησω;;;
χαχαχα


καλημερα ομπρελιτσα!!!

marianaonice είπε...

Για όσους βρεθούν στη Λέσβο αυτή την εβδομάδα αξίζει να μάθουν ότι:
Ειδική εκδήλωση με τίτλο "ένα παιδί μετράει τ' άστρα" αφιερωμένη στην αστρονομία, συνδιοργανώνουν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, η Αστρονομική Εταιρεία Βορείου Αιγαίου "Γαλιλαίος" και το σωματείο "Οι φίλοι του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου" υπό την αιγίδα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λέσβου, το Σάββατο 5 Ιουλίου 2008, στο Σίγρι.

faraona είπε...

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΑΒΟ ΑΝΤΩΝΗ!!!

αντωνης είπε...

Ευχαριστω πολυ Φαραονα!!!
:)