Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2008

ΜΟΝΗ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ - ΣΕΡΡΕΣ






Πριν 2 εβδομαδες πηγαμε εκδρομουλα με τον Δ και τα πεθερικα μου στην Μονη Τιμιου Προδρομου, 20 λεπτακια εξω απο τις Σερρες , σε αποσταση 12 χιλιομετρων.

Η διαδρομη φανταστικη! Μεσα στο πρασινο, ανεβαινεις , ανεβαινεις και εχεις θεα την πολη των Σερρων πανοραμικα. Στο μοναστηρι, το διαδρομακι που οδηγει ως την εισοδο της εκκλησιας ειναι ανομαλο πλακοστρωτο γι' αυτο θα ηταν καλυτερα να πατε με φλατ παπουτσακια οι γυναικες. Γλυστρανε οι πετρες και ειναι λιγακι δυσκολο να το κατεβεις με τακουνια. Στην εκκλησια μου δωσανε να φορεσω φουστα πανω απο το παντελονι (προσωπικη μου αποψη: ειναι λιγακι κοροιδια ολο αυτο) και μπηκαμε να θαυμασουμε το τεμπλο και τις τοιχογραφιες!!! Οι ζωγραφιες στους τοιχους με μαγεψαν. Οπως επισης και η περιποιηση του χωρου απο τις μοναχες που ηταν χαμογελαστες και γλυκομιλητες!

Από το 1457 ως το 1462 στη Μονή μόνασε ο πρώτος μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως Πατριάρχης Γεννάδιος ο Σχολάριος όπου και έμεινε έως το θάνατό του.Το μοναστηρι χρονολογειται απο το 1270-1278. Το τεμπλο του ναου ειναι ξυλογλυπτο και χρονολογειται απο το 1803. Οι τοιχογραφιες προερχονται απο πολλες διαφορετικες χρονικες περιοδους και απο διαφορετικους αγιογραφους, εμενα με μαγεψαν και τις χαζευα για πολυ ωρα. Δεξια και αριστερα απο την κατηφορικη αυλη του μοναστηριου υπαρχουν τα κελια των μοναχων και το ενδιαφερον εργαστηρι τους.

Οι φωτογραφιες πιστευω μιλανε καλυτερα :) Περισσοτερες φωτογραφιες μπορειτε να δειτε στην ιστοσελιδα την Μονης :)





13 σχόλια:

marianaonice είπε...

Είναι τόσο συναρπαστικά αυτά τα παλιά μοναστήρια, και η αίσθηση της μυσταγωγίας και της κατάνυξης είναι διάχυτη σε όλο τον περιβάλλοντα χώρο τους!

Πολύ όμορφες φωτογραφίες dee dee και σίγουρα θα πέρασες ωραία.

ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ είπε...

Υπέροχη διαδρομή,
καταπληκτικές και οι φωτογραφίες σου αλλά και η περιγραφή σου.
Αν δεν το ξέρεις δύσκολο πολύ να ανακαλύψεις τέτοια μέρη.
Επιβλητικό το τοπίο, υποβλητικές οι τοιχογραφίες και οι εικόνες.
Μπήκα και στην ιστοσελίδα και διάβασα ότι εκεί εκάρη μοναχός και ο Άγιος Ραφαήλ.

Να είσαι καλά Dee Dee που μας μετέφρες εκεί.
Να βάλω φλατ παπούτσια να πάμε; Μπορούμε να το κανονίσουμε τριήμερο: Σέρρες, Σιδηρόκαστρο, Πετρίτσι, μοναστήρι.

Καλή αρχή λοιπόν με τις φθινοπωρινές μας αποδράσεις!
Καλό σ-κ σε όλους!

αντωνης είπε...

Πολυ ομορφη αναρτηση dee!
Παντα τα μοναστηρια εχουν μια μαγεια.
Και απο οσα εχω επισκεφτει ή εχω περασει, τα περισσοτερα ειναι φτιαγμενα σε παρα πολυ ομορφες τοποθεσιες.
Πολυ ομορφες οι φωτογραφιες.

Καλο ΣΚ!

:)

Independent είπε...

Μεγάλωσα στις Σέρρες. Οι εικόνες αυτές με φέρνουν πίσω στην παιδική μου ηλικία...είναι πολύ όμορφη ανάρτηση..
Έχω να πάω από παιδάκι εκεί, θα ναι τουλάχιστον 20 χρόνια...Λέω να το επισκεφθώ με την πρώτη ευκαιρία που θα ξαναβρεθώ στις Σέρρες

Dee Dee είπε...

μαρια μου

το συγκεκριμενο μοναστηρι μου αρεσε περισσοτερο απο οσα εχω παει. Ειχε κατι στην ατμοσφαιρα.....ακουγομαι τρελλη;; :):)

xxx

Dee Dee είπε...

ομπρελιτσα ωραια ιδεα

να δω που θα πρωτοπαμε που δεν εχουμε χρονο ουτε για καφε να βρεθουμε :):)

Θα τα πουμε και στο τηλ εμεις!

xxxxxxxxxxxxxxx

Dee Dee είπε...

Αντωνη μου

αν βρεθεις στα μερη μας να πας. Ειναι απιθανη η διαδρομη και το μερος!!

πολλα xxxxx

υ.γ. πως παει η εγκυμονουσα μας;;

Dee Dee είπε...

Independent

το ιδιο ειπε και ο φιλος μου......εχω πανω απο 20 χρονια να παω, δεν παμε για βολτα και μετα καφεδακι στην Σερρες, στην Ακροπολη :) Μετα πηγαμε και για φαγητο στους καταρρακτες στον Αγιο Γιαννη και ολοκληρωθηκε μια πολυ ομορφη μερα :)

Ο φιλος μου ειναι απο Σερρες, εκει μεγαλωσε αλλα τα τελευταια χρονια μενει Θεσσαλονικη. Του παραπονεθηκα οτι δε με κυκλοφορησε σε πολλα μερη ενω εχουμε παει τοσες φορες Σερρες και γι' αυτο μου αρχισε τις εκδρομουλες :)

Οταν ανεβεις πανω, να πας στο Μοναστηρι. Μονο ο καθαρος αερας και η ηρεμια αρκουν :)

Καλο απογευμα!

αντωνης είπε...

Κατερινακι, οταν βρεθω στα μερη σας το πρωτο (και μαλλον μονο) που θελω να κανω ειναι να γνωρισω απο κοντα τους θαυμασιους ανθρωπους που ξερω μεσω των blogs. Σιγα μην τρεχω στα μοναστηρια.
:)

υ.γ. Ολα πολυ καλα, σε ευχαριστω!

Φιλια,
καλο Σαββατοκυριακο!

marianaonice είπε...

Dee dee μου
αν τρέλλα θεωρείται η αναζήτηση της γαλήνης και της ψυχικής ανάτασης που μας προσφέρουν τέτοιοι κατανυκτικοί τόποι, τότε ναι και εσύ και εγώ και όσοι άλλοι νοιώθουν έτσι, φαινόμαστε τρελλοί...
:)))

Dee Dee είπε...

Αντωνη μου

οταν με το καλο ερθετε στα μερη σας θα χαρουμε να σας γνωρισουμε απο κοντα :):) Μονο να εχετε πολλες μερες γιατι με το νουμερο των σχολιων που βλεπω στο μπλογκ σου, θα πρεπει να εχεις πολλουυυυυς να συναντησεις οταν ανεβεις :)

Καλη εβδομαδα!!!

Dee Dee είπε...

Μαρια μου

μ' αρεσει ο τροπος που αντιλαμβανεσαι τα πραγματα....πολυ μ' αρεσει :)

Επειδη ειμαστε πολλοι μη νομιζεις οτι δεν ειμαστε και τρελλοι :):)

Καλη εβδομαδα να εχουμε!!

珊珊李 είπε...

成人聊天室,成人,A漫,情色A片,A片下載,AV,080視訊聊天室,日本AV,080聊天室,080視訊聊天室,成人光碟,A片,色情聊天室,情色A片,成人光碟,日本AV,UT聊天室,視訊聊天室,aio,成人,聊天室,情色A片,日本AV,成人光碟,A漫,辣妹視訊,哈啦聊天室,080苗栗人聊天室,情色視訊,UT聊天室,080苗栗人聊天室,免費A片,080視訊聊天室,辣妹視訊,A片,色情A片,情色視訊,aio,A片下載,AV,AV,辣妹視訊,AV女優,080視訊聊天室,080中部人聊天室,情色A片,一夜情聊天室,自拍,080苗栗人聊天室,日本AV,上班族聊天室,成人影片,080視訊聊天室,080中部人聊天室,免費視訊聊天,A片,AV女優,成人,080中部人聊天室,成人影城,080視訊聊天室