Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2009

Αιανη Κοζανης (Γρεβενα)



Ξεκινησαμε Παρασκευη απογευματακι για Αιανη Κοζανης για το τριημερο των καρναβαλιων.

Ειχα να παω πολλα χρονια, ειναι το χωριο μιας παιδικης μου φιλης. Εντυπωσιαστηκα απο τον δρομο. Απο Θεσσαλονικη μεχρι Αιανη ειναι ουτε 2 ωρες δρομος!!! Ισως το καλυτερο κομματι της εγνατιας οδου!

Στην Αιανη μειναμε στο ξενοδοχειο ΕΛΙΜΕΙΑ ΙΙΙ, δεν ειχαμε κι αλλες επιλογες, ειναι το μοναδικο στο χωριο. Η βραδια το δικλινο εκανε 80 ευρω. Ακριβα γι' αυτα που προσφερει το ξενοδοχειο αλλα, οπως προειπα, η επομενη επιλογη ηταν να μεινουμε Κοζανη (15 λεπτα με το αυτοκινητο).

η Αιανη ειναι ενα πολυ ομορφο χωριο με αρχαιολογικο μουσειο , ομορφες εκκλησιες και αρχαιολογικο χωρο.

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΑΝΗΣ



Τα καρναβαλια στην Αιανη αναβουνε φανους. Μεγαλες φωτιες στη μεση, μουσικη, σατιρικα θεατρακια και αφθονο φαγητο και κρασι, δωρεαν. Ο κοσμος χορευει γυρω απο τη φωτια και τραγουδανε παραδοσιακα τραγουδια. Καθε μερα ειναι ενας διαφορετικος φανος σε μια γειτονια. Την Κυριακη της αποκριας υπαρχει παρελαση στην πλατεια του χωριου και το βραδυ αναβουν ολοι οι φανοι. Πηγαμε απο τον εναν στον αλλον και τους γυρισαμε ολους :)

ΦΑΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΑΝΗ (ΟΥ ΦΑΝΟΣ ΤΣ ΜΙΡΜΙΓΟΥΣ)






ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΑΝΗΣ



Τα πρωινα, επειδη φετος ξυπνουσαμε νωρις, πηγαμε και μια εκδρομουλα στα Γρεβανα, στο χωριο Μαυρο Ορος που ειναι η καταγωγη του μπαμπα μου και στο Μοναστηρι Τζαμπουρτα (Αγιου Νικανορα). Το μοναστηρι ειναι πανω σε εναν πετρινο λοφο με καταπληκτικη θεα στον Αλιακμονα!!! Ο πατερ που συναντησαμε δεν ηταν ιδιαιτερα φιλοξενος βεβαια, αλλα η θεα μας αποζημιωσε τοσο που θα ξαναπηγαινα ευχαριστως :)

ΘΕΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΑΝΟΡΑ (ΤΖΑΜΠΟΥΡΤΑ- ΖΑΒΟΡΔΑ)

6 σχόλια:

eirini είπε...

Τί όμορφα! Και μόνο από την περιγραφή ξεσηκώθηκα... πού να μας βάλεις και φωτογραφίες!
Αυτό το μοναστήρι πρώτη φορά το άκουσα! Η αλήθεια είναι ότι στην Αιανη δεν έχω πάει, αλλά απ'ότι καταλαβαίνω είναι ότι πρέπει για μια εξόρμηση! Και ο δρόμος είναι πολύ καλός! Σχετικά κοντά.
Άμα μπορέσεις βάλε φωτογραφίες!!!

Πάντα τέτοια! Να πηγαίνεις και μετά να μας τα λες να ζηλεύουμε!!!
Φιλάκια!

Dee Dee είπε...

eirini μου

εβαλα και τις φωτογραφιες με χιλιους κοπους. Δεν ξερω τι εχει παθει. Ασε που πολλες φορες μου κλεινει και την σελιδα.

Εσενα σ'την ανοιγει κανονικα;;; Να ξερω αν υπαρχει γενικο προβλημα.

Φιλακιααααα

marianaonice είπε...

Ανοίγει η ψυχή μας σε τέτοιες διαδρομές!!
Υπέροχο μέρος μου ακούγεται!
:))

Dee Dee είπε...

Μαριαννα μου

ειναι πολυ ωραιο μερος!! Χορταινεις καθαρο αερα και ομορφη θεα. Κι εχει ακομη πολλα ομορφα μερη τριγυρω που δεν προλαβαμε να παμε τωρα. Ο Αλιακμονας ειναι ενα απο τα πιο υπεροχα στολιδια της περιοχης!!

Καλημερααα!

eirini είπε...

Τί θέα είναι αυτή!!!!!! Με τρέλλανες!
Και η εκκλησία στην πλατειά... όλα τα λεφτά!!!

Πολύ όμορφες φωτογραφίες Deedee μου!

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την σελίδα... μου την ανοίγει αμέσως.
Δεν ξέρω τί γίνεται!
Φιλιά πολλά πολλά!!!!!

Dee Dee είπε...

Ρηνιω μου

αν δεν ειχα προβλημα με τις φωτογραφιες θα ανεβαζα κι αλλες, αλλα δεν εχω χρονο. Θα στις δειξω καποια στιγμη απο κοντα. Απιστευτη θεα!!! Ειδικα απο το μοναστηρι!!!

xxxx