Σάββατο, 25 Απριλίου 2009

Λεωνίδιο Κυνουρίας

Χριστός Ανέστη είπα; Θα σας το έλεγα τσακώνικα, αλλά μου φαίνεται κομματάκι δυσκολούτσικο.

Αν θέλετε εκδρομούλα που δεν είναι οδικώς πάνω από 4 ώρες από την Αθήνα, σας προτείνω το Λεωνίδιο της Αρκαδίας. Θα φτάσετε Άργος, θα περάσετε από τους παραθαλάσσιους Μύλους (έχει ωραία στέκια για σουβλάκι εκεί) και θα κατευθυνθείτε προς Λεωνίδιο. Η σήμανση δεν θα σας διαφωτίσει ιδιαίτερα από κει και μετά, γι αυτό ρωτήστε και κανέναν, δεν είναι κακό να κάνεις φίλους.

Η διαδρομή δεν έχει ιδιαίτερες συγκινήσεις κι έχει πολλές στροφές, αλλά τα τσακώνικα χωριά (ο Τυρός, τα Σαπουνακαίϊκα, ο Άγιος Ανδρέας, η Πραματευτή, η Βασκίνα, η Σαμπατική) που προσπερνάτε και τα βλέπετε από ψηλά, είναι χωμένα σε μικρούς κολπίσκους, οι οποίοι είναι τέλειοι για μπάνιο, με καταγάλανα νερά και πανέμορφα πέτρινα κτίσματα.

Ιδανικός προορισμός για ζευγάρια που θέλουν ησυχία και απομόνωση. Μου έκαναν εντύπωση και τα πολλά χρώματα με τα οποία είναι βαμμένα τα σπίτια, γεγονός ασυνήθιστο στη χώρα μας.

Η πινακίδα που θα σας καλωσορίσει φτάνοντας, θα σας προϊδεάσει για το είδος του τόπου που επισκέπτεστε.

Η τσακώνικη διάλεκτος είναι παντού γραμμένη, σε διάφορα «παιχνίδια» με τους επισκέπτες, βάζοντας τους αμέσως σε ένα ιδιαίτερο κλίμα. Η αλήθεια είναι ότι δεν γύρισα πολύ μέσα στην πόλη του Λεωνιδίου, η οποία αποτελείται από περίπου 3.500 κατοίκους και είναι χτισμένη κάτω από κόκκινους βράχους.

Ρωτώντας στην πλατεία τους ντόπιους, έμαθα ότι γίνεται μεγάλη γιορτή τον Αύγουστο με τους γνωστούς παραδοσιακούς «τσακώνικους χορούς» για την γιορτή της μελιτζάνας (η γνωστή σε όλους μας «μελιτζάνα τσακώνικη») και γίνονται και μαγειρικοί διαγωνισμοί για πιάτα με μελιτζάνα, με μάγειρες από όλη την χώρα.

Επίσης, την Ανάσταση είναι ξεχωριστό το έθιμο των αερόστατων, τα οποία τα ανυψώνουν με φωτιά στον ουρανό, σε ένα φαντασμαγορικό θέαμα, αλλά δεν είχα την τύχη να το παρακολουθήσω.











Η αντίστοιχη πινακίδα θα σας οδηγήσει στο λιμανάκι της Πλάκας (το λιμάνι του Λεωνιδίου), το οποίο βρίσκεται περίπου 4 χλμ έξω από το κέντρο της πόλης. Αν και η πρώτη εντύπωσή μου ήταν αρνητική, δεδομένου ότι μάλλον την είχα φανταστεί μεγαλύτερη πόλη και πιο ανεπτυγμένη, στην συνέχεια άλλαξα γνώμη.

Γραφικό λιμανάκι, χρωματιστά κτίρια και 2-3 πολύ περιποιημένες ταβερνούλες, κυριολεκτικά μέσα στο κύμα, μου έφτιαξαν την διάθεση.











Η εξυπηρέτηση από τους ιδιοκτήτες πρωτοφανής. Πραγματικά ξεχωριστή, από το πρώτο καλωσόρισμα, από τα κεράσματα με γλυκό μελιτζανάκι, από τον γλυκό κι ευγενικό τρόπο, από τα γευστικότατα πιάτα μέχρι και τις τιμές.

Καθαρά, εντελώς ελληνικά και πολύ φθηνά. Ο ελληνικός καφές ένα ευρώ και ο φραπέ 1,5 ευρώ, σας αναφέρω ενδεικτικά. Στο ίδιο μοτίβο κυμαίνονται και τα δίκλινα, δηλ θα βρείτε από 20-40 ευρώ, ανάλογα με τις απαιτήσεις σας. Αν ξεπερνούν το μέτριο από άποψη παροχών, δύσκολα θα ικανοποιηθείτε.

Είναι πολύ ήσυχα, οπότε δεν θα το πρότεινα σε όσους θέλουν ένταση, αν και έχει αρκετό κόσμο για τέτοια εποχή. Οι καφετέριες δίπλα στο κύμα είναι ωραία διαμορφωμένες, ώστε να μπορούν να παίζουν τα παιδιά στην άμμο ξέγνοιαστα και να τα παρακολουθείτε, γιατί έχει μεγάλο χώρο και τα νερά είναι ρηχά σε εκείνο το σημείο.











Υπάρχει beach bar στην παραλία, το οποίο είχε πολύ κόσμο. Η θάλασσα με βαθυγάλαζα νερά που αστράφτουν και μεγάλη αμμουδιά για μπάνιο.

Αλλά ακόμα κι αν δεν θέλετε την πολυκοσμία, τα χωριουδάκια της περιοχής προσφέρονται για τρυφερές στιγμές, μικρά, χρωματιστά, κρυμμένα μέσα σε όρμους, με υπέροχες αμμουδιές.

Μισή ώρα περίπου από το Λεωνίδιο, βρίσκεται το μοναστήρι της Παναγίας της Έλωνας, κυριολεκτικά κρεμασμένο από τους βράχους, που είναι πολύ θαυματουργή. Δεν πήγα τώρα, αλλά το έχω επισκεφθεί παλιότερα και αξίζει πραγματικά τον κόπο να πάτε. Η θέα θα σας κόψει την ανάσα, αλλά και το δέος που θα νιώσετε είναι πραγματικό, για το αντάμωμα αυτό, του ανθρώπινου με το θείο. (Αν θυμάστε είναι η εικόνα που είχαν κλέψει πέρυσι και την είχαν κατεβάσει με σχοινιά από τα βράχια, αλλά τελικά τους έπιασαν).

Οδικώς, μπορείτε να φτάσετε με δρομολόγια λεωφορείων από Αθήνα, διάρκειας 3-4 ωρών, αλλά και με δελφίνια από τον Πειραιά, διάρκειας 3,5 ωρών.












Προτάσεις:

Μπορείτε να επισκεφθείτε και το Άστρος, επίσης όμορφη πόλη της περιοχής με ιστορία, αφού εκεί έγινε η Β’ Εθνοσυνέλευση των Ελλήνων, που θα βρείτε πριν τον Άγιο Ανδρέα (δείτε στο χάρτη)

ή

και να συνδυάσετε την ίδια εκδρομή, με επίσκεψή σας στο μοναστήρι της Παναγίας της Μαλεβής, όπου πήγα κι εγώ κι είναι μοναδικά. Φωτογραφικό υλικό δεν ανεβάζω αφού θα βρείτε στην προηγούμενη ανάρτηση της Αλίκης.

Περισσότερες πληροφορίες:

http://leonidion.blogspot.com/

14 σχόλια:

αντωνης είπε...

Freedula την καλησπερα μου.
Ειχαμε την τυχη περσι μετα απο προτροπη της φιλης Ελενας να περασουμε τις καλοκαιρινες μας διακοπες σε κεινα τα μερη. Εμεις μεναμε στα Πουλιθρα που ειναι διπλα στην Πλακα.
Θεωρω οτι για την αποσταση τους απο την Αττικη ειναι το καλυτερο μερος που εχω επισκεφθει για καλοκαιρινες διακοπες, μιλαω παντα με αυτοκινητο.
Για μενα ειναι ιδανικες διακοπες για καποιους που προτιμουν τα απλα και ωραια πραγματα. Ωραιες θαλασσες, ικανοποιητικο φαγητο, πολυ φιλοξενοι ανθρωποι, τιποτα σχεδον δεν μας φανηκε δηθεν.
Δεν κανει για εκεινους που προτιμουν την εντονη νυχτερινη ζωη, μαλλον θα βαρεθουν γρηγορα.

Freedula, η γνωμη μου ειναι πως στην Πλακα δεν εχει καλη ξενοδοχειακη υποδομη. Εγω δεν θα διαλεγα να μεινω εκει τωρα που εχω ηδη παει μια φορα.
Στα Πουλιθρα εχει αρκετα καλυτερα δωματια, και στον Τυρο επισης (ασχετα που εγω δεν θα εμενα ουτε στον Τυρο).
Πολυ ωραιο ειναι το μοναστηρι της Ελωνας, λιγα χλμ παραπανω ειναι το χωριο Κοσμας. Αξιζει καποιος να το επισκεφθει.

Πολυ ομορφη και περιεκτικη παρουσιαση για ενα μερος που πραγματι αξιζει.

Freedula είπε...

Χρόνια Πολλά Αντωνάκη μας!

Υπέροχο σχόλιο. Σε ευχαριστώ. Εγώ δεν έμεινα εκεί, οπότε σίγουρα δεν έχω καλή εικόνα, αλλά από τα λίγα που ρώτησα μου είπαν τις τιμές.

Το είπα και στην αρχή όσο πιο κομψα μπορούσα, δεν εντυπωσιάστηκα, το περίμενα πολύ διαφορετικό. Ωστόσο, με την ώρα με κέρδιζε. Βέβαια για να μείνει κάποιος πολλές μέρες για διακοπές, δεν ξέρω πόσο θα του αρέσει.

Επειδή είμαι μάλλον σαν κι εσένα, αν δηλ θα πήγαινα λίγες μέρες κάπου χωρίς να θέλω να "δω" πράγματα, αλλά για να κάνω τα μπάνια μου και να χαλαρώσω, σίγουρα θα το επέλεγα.

Από κει και πέρα όλοι ξέρουμε ότι αυτά είναι γούστα. Αλλωστε αναγνώριση περιοχής κάνουμε, για να μαθαίνουμε τα μέρη της χώρας μας και άλλο είναι οι τουριστικοί οδηγοί, άλλο ο επισκέπτης. Εχει πιο αντικειμενική άποψη.

Γι αυτό μου άρεσε και πάρα πολύ το σχόλιο σου, επειδή έχει ουσία και πραγματικά εκπληρώνει και την ύπαρξη του μπλογκ μας.

Πάντως από τα λίγα που είδα γενικά για απαιτητικούς η υποδομή είναι μέτρια και κάτω. Για τα Πούλιθρα που λες, δεν έχω άποψη, οπότε είναι πολύ διαφωτιστική η παρατήρησή σου. Κι εμένα άλλωστε με ενδιαφέρει να ξέρω.

Και κλείνοντας θα σταθώ σε μια εκπληκτική φράση σου, που συμπληρώνει το αίσθημα που μου άφησε

"τίποτα δεν μας φάνηκε δήθεν"

ακριβώς αυτό.

αντωνης είπε...

Χρονια πολλα Freedula!!!

Εγραψα και χθες οτι το μερος δεν ενδεικνυται για εντονες διακοπες, για τετοιες υπαρχουν άλλωστε αρκετα άλλα μερη στη χωρα μας.
Ειναι ομως ιδανικο για ξεκουραση και ηρεμια. Επισης ενδεικνυται για οικογενειακες διακοπες.

Εχω κρατησει απο κεινα τα μερη μερικα πραγματα, εκτος απο το βασικο που ειναι η γνησιοτητα του τοπου και των ανθρωπων.
Θα αναφερω 2-3 ενδεικτικα.
1) Την απιστευτη θεα απο το χωριο της Ελενας, την Πραγματευτη.
2) Οταν ημουν μεσα στη θαλασσα και κολυμπουσα βλεποντας τον Παρνωνα, ζουσα την σχεδον απολυτη ηρεμια που προσφερει η φυση.
3) Ειχε ενα απο τα καλυτερα φαγαδικα με ιταλικη κουζινα λιγο εξω απο το κεντρο του Λεωνιδιου προς την Πλακα. Ως λατρης των μακαρονιων το επισκεφθηκαμε πολλες φορες.

Και ενα μειον, ειχε παντου σφηκες. Απιστευτο ηταν!!!

Dee Dee είπε...

ουαου!!!

κανω καφε κι ερχομαι να διαβασω πριν αρχισω δουλεια.

καλημερααααα!

Dee Dee είπε...

Πελοποννησο εχω να παω απο μικρουλα. Θα ηθελα πολυ να επισκεφτω πολλα μερη της ομως.

Ετσι οπως τα λετε παιδια, μου φανταζει ειδιλιακο το μερος :)

Για εντονη ζωη υπαρχει ολη η υπολοιπη Ελλαδα. Ησυχα , ομορφα χωριουδακια, με καλες παραλιες δυσκολευεσαι να βρεις σημερα :)

Αν εχει καλες ταβερνουλες, καθαρα δωματια και καλη θαλασσα, δεν εχω να ζητησω τιποτα αλλο. Οι σφηκες, ενω τις φοβαμαι, δε με ενοχλουν πολυ, επειδη εχουμε πολλες και στη Χαλκιδικη και εχω συνηθισει λιγο :)

Υπεροχη αναρτηση freedula μου!! Και οπως ειπες, εδω γραφουμε την υποκειμενικη μας αποψη. Σκοπος μας δεν ειναι μονο να διαφημισουμε ομορφα μερη, αλλα και να επισημανουμε τα ελαττωματα καθε τοπου. Νομιζω θα βοηθουσε πολυ στον τουρισμο μας, να γινομασταν λιγακι πιο επιλεκτικοι, στο που σκορπαμε τα λεφτα μας (λες και τα εχουμε για πεταμα συμπεριφερομαστε πολλες φορες.... απο τεμπελια!)

Καλη εβδομαδα!!!

Free Arcadia Team είπε...

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΤΟ BLOG ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ.

ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ, ΑΝ ΒΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ, ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ, ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΘΕ ΑΡΘΡΟΥ, ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΟΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ, ΔΙΧΩΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ...

ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ EMAIL ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ:
http://arcadia-web-services.blogspot.com
ΑΝ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΗ...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΟΛΩΝ.

http://arcadia-web-services.blogspot.com

FREE ARCADIA TEAM

Dee Dee είπε...

Free Arcadia team

καλως ηρθατε :)

Δεν γνωριζω αυτο που ρωτατε, ισως καποιο απο τα υπολοιπα παιδια να ξερει. Θα ρωτησω κι εγω εναν φιλο μου που τα ψαχνει αυτα και θα σας ενημερωσω αν μαθω κατι.

Καλο μεσημερακι!!!

eirini είπε...

Freedula καλησπέρα!!! Τί απίστευτα όμορφο μέρος! Έχω πάει Πελοποννησο και είναι απίστευτα ωραία! Το Λεωνίδιο δεν το έχω επισκεφτεί και μετανιώνω γι'αυτό! Αυτή η "τσακώνικη διάλεκτος" με τρέλλανε! Μπράβο που έχουν πινακίδες με την διάλεκτό τους!
Πανέμορφο μέρος για διακοπές! Οι φωτόγραφίες σου πραγματικά με ξεσήκωσαν!

Φιλιά σε όλους!

Freedula είπε...

@ dee dee

Εχεις απόλυτο δίκιο. Δεν τα έχουμε για πέταμα. Ρε χαλάρωσε κι εσύ. Δεν είναι και η Σαντορίνη :Ρ

Αλλά για ένα ΣΚ και παραπάνω δηλαδή, με τον Δ. αγκαλίτσα για χαλάρωση ουου ανεπιφύλαχτα!

Ετσι κι αλλιώς τι χρειάζεται κάποιος να περάσει όμορφα, λίγο θάλασσα (καθαρή), λίγο κρασί (μεθυστικό) και τ΄αγόρι/κορίτσι της/του (μαζί με το πορτοφόλι :Ρ).


dee ευτυχώς που έχω κι εσένα να απαντάς γιατί από μένα σώθηκες!!!

Freedula είπε...

@eirini

Ειρηνούλα, πράγματι είναι ένα μέρος με πολύ πολύ χρώμα. Αλλά τα τσακώνικα είναι ένα παιχνίδι στην ουσία με τον επισκέπτη που σε βάζει σε ιδιαίτερη διάθεση!

marianaonice είπε...

Μοιάζει όμορφος προορισμός και η παρουσίασή σου καταπληκτική freedula μου!

Δεν έχω πάει ποτέ προς τα εκεί!
Και το ζήλεψα έτσι όπως το είδα!
:))

αντωνης είπε...

@ Μαριαννα, ειναι πολυ ομορφος προορισμος.
Στο facebook εχω ανεβασει καποιες φωτογραφιες, ριξε μια ματια και εκει αν θελεις.

Καλημερες!

Crazy Tourists είπε...

Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο για το Λεωνίδιο σε ένα περιοδικό, και η ανάρτηση αυτή το επιβεβαιώνει...Πολύ όμορφο και γραφικό! Τόσο κοντά και δεν το έχουμε επισκεφθεί ποτέ...

Τρελοτουρίστρια

leonidio είπε...

Σε ευχαριστούμε πολύ για την ανάρτηση σου Αντώνη!
Κάνεις εξαιρετική δουλειά στο blog!
Χαιρετισμούς από το Λεωνίδιο!