Κυριακή, 9 Αυγούστου 2009

Σπιναλόγκα, Κρήτη

Καλώς σας βρίσκω στις ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ! Είμαι η lena_zip και μόλις γύρισα από διακοπές! 
Πήγα στην Κρήτη στον Άγιο Νικόλαο και πέρασα υπέροχα. Από τα μέρη που επισκάφθηκα ξεχωρίζω για την πρώτη μου ανάρτηση εδώ το νησί της Σπιναλόγκας. Είναι ένα νησί φρούριο. Πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τους Ενετούς, οι οποίοι στα 1574 αναγνωρίζοντας τη στρατηγική σημασία της θέσης του νησιού, ξεκινούν την οχύρωσή του και την ανέγερση του φρουρίου. Το 1715 έρχεται στα χέρια των Τούρκων (αρκετά χρόνια μετά την έναρξη της Τουρκοκρατίας στην Κρήτη). Με την απελευθέρωση της Κρήτης το 1898, η Σπιναλόγκα απομένει ελεύθερη και ακατοίκητη. Στα 1905 άρχισε να φιλοξενεί τους λεπρούς της Κρήτης και αργότερα και άλλων περιοχών της Ελλάδας. Οι λεπροί ουσιαστικά εξορίστηκαν εκεί από το κράτος. Ως την ανακάλυψη των αντιβιωτικών της λέπρας (1957), οπότε και η Σπιναλόγκα ερήμωσε, έζησαν στο νησί πάνω από 1000 άτομα. Εύκολα θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το νησί (ειδικά η περίοδος λειτουργίας του ως λεπροκομείο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον). Εγώ κάπου εδώ σταματώ την πολυλογία και παραθέτω τις φωτογραφίες μου.

Από το καραβάκι...

Ο ένας από τους δύο πύργους του φρουρίου...

Η είσοδος στο φρούριο...

Η στοά που οδηγεί στο εσωτερικό...

Βρύση ακριβώς δίπλα στην είσοδο...

Το πρώτο σπίτι που συναντάει κανείς μπαίνοντας...

Και από ψηλά το ίδιο σπίτι...

Οίκημα της περιόδου της Τουρκοκρατίας...

Μέρος των τειχών του φρουρίου...
Μικρή γεύση από τη θέα...

13 σχόλια:

αντωνης είπε...

Καλως ηρθες στην ομορφη παρεα των αποδρασεων.
Πολυ ωραια η πρωτη παρουσιαση, αφησε και τιποτα για μας που θα επισκεφθουμε τη λεβεντογεννα σε λιγες μερες.
(φυσικα και κανω πλακιτσα, αλλωστε η Κρητη ειναι αστειρευτη)

Την καλησπερα μου!
:)

Phivos Nicolaides είπε...

Πολύ όμορφο και ενδιαφέρον μέρος με τη δική του ιστορία. Ωραίες οι φωτογραφίες!

lena_zip είπε...

@ Αντώνης
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα!
Η Κρήτη έχει για όλους!!! Κρατήθηκα να μη βάλω και φωτογραφίες από τον Άγιο... είπα να το αφήσω για τη φιλενάδα μου την Ειρήνη!!! Καλά να περάσετε και να βγάλετε πολλές φωτογραφίες από τις ομορφιές του τόπου.

@ Phivos Nicolaides
Ευχαριστώ πολύ. Καλή εβδομάδα.

eirini είπε...

Λενιώ καλώς ήρθες!!!!!!
Πολύ ωραία πρώτη ανάρτηση με εξαιρετικό θέμα!!! Ξέρεις πόσο θέλω να πάω στην Σπιναλόγκα... πώς θα πείσω τον άλλον είναι το θέμα χαχα!
Νομίζω ότι είναι όντως ένα πολύ ενδιαφέρον μέρος της Κρήτης και έκανες πολύ καλά που το επέλεξες για πρώτη παρουσίαση. Το βιβλίο "το νησί" που γράφει γι'αυτό είναι από τα ωραιότερα που έχω διαβάσει.
Κι άλλες φωτό έπρεπε να μου βάλεις!!!! Είναι πρώτη φορά και συγχωρήσε... χαχα!
Για τον Αγ. Νικόλαο, ευχαριστώ που μου παραχωρείς την ανάρτηση... θα την μοιραστώ με τον Αντώνη!
Φιλιά πολλά!!! Καλημερούδια!!!

αντωνης είπε...

Ειρηνη, και μεις δεν εχουμε παει στη Σπιναλογκα.
Οπότε θα τον πεισουμε ολοι μαζι τον αλλον...
Και αν δε θελει, ας κατσει στο ξενοδοχειο χαχαχαχα

;)

eirini είπε...

@Αντώνη χαχαχαχα... θα έχω σύμμαχο!!! Επιτέλους!!!! Όπως τα λες... θα τον αφήσω μόνο του! χαχαχα!!! Ε... ρε γλέντια!

Φιλιά!

Dee Dee είπε...

Γι' αυτο μου αρεσει αυτο το μπλογκ!!!

Εχω παει Κρητη και δεν ειχα ουτε ακουστα αυτο το νησακι!!! Πολυ ωραια αναρτηση με ενδιαφερον πληροφριες!!!

Λενα μπορεις να βαζεις οσες φωτογραφιες θελεις καθε φορα, ταξιδευουμε κι εμεις μεσα απο αυτες!!!!


Και φευγω γιατι ειναι οργανωμενο το εγκλημα να πατε ολοι φετος στην Κρητη και θα αρχισω να τσιριζω απο ζηλια.... ηδη εχω πρασινισει :)

Καλη αρχη Λενα, χαιρομαι πολυ που εισαι μαζι μας!!

lena_zip είπε...

@ DeeDee
Σε ευχαριστώ κι εγώ DeeDee μου για την πρόσκληση... χαχαχα όσο θυμάμαι τα της πρόσκλησης γελάω!!!

Σε φιλώ και σου εκφράζω τη συμπαράστασή μου που δε θα ταξιδέψεις κι εσύ φέτος.

@ eirini + Αντώνης
Λίγα με τον Π γιατί θα θυμώσω... είναι φιλαράκι μου!!! Χαχαχαχα!!!

ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ είπε...

Πολύ όμορφη ανάρτηση και η Σπιναλόγκα σημαντικός τόπος μνήμης και ιστορίας. Σου προτείνω να διαβάσεις " Το Νησί" της Victoria Hislop όπου η ιστορία εκτυλίσσεται και εκεί.
Εχει πολλές ομορφιές η Κρήτη, φροντίδα θέλουν και προσοχή για να τις χαρούν και οι επόμενες γενιές!
καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!

lena_zip είπε...

@ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ
Το έχω διαβάσει αυτό το βιβλίο. Πολύ καλό κατά τη γνώμη μου. Η Κρήτη είναι πανέμορφη. Πιστεύω πως οι κάτοικοί της τη φροντίζουν αρκετά. Καλό βράδυ.

Κόκκινη Ομπρέλα είπε...

Λένα,
καλωσήλθες στην παρέα!
Καταπληκτική η ανάρτησή σου, και δε θα το πιστέψεις,μόλις πριν δυο μέρες έχω τελειώσει ένα μυθιστόρημα που αναφέρεται στη ζωή των λεπρών στη Σπιναλόγκα, φωτίζοντας με κάθε λεπτομέρεια τον κοινωνικό αποκλεισμό τους και πώς αυτός έγινε κινητήριος δύναμη για ανάπτυξη και πρόοδο των κατοίκων εκεί. Πρέπει να είναι πολύ όμορφα καλοκαίρι στην Κρήτη. Εχω πάει δυστυχώς μόνο χειμώνα... Και έρχομαι στα λόγια της Dee Dee. Βρε μήπως το έχετε οργανωμένο το έγκλημα;
Καλώς μας όρισες και πάλι!
Μου αρέσει πολύ ετούτη η ταξιδιάρικη γωνιά μας!

lena_zip είπε...

@ Κόκκινη Ομπρέλα
Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για το καλωσόρισμα. Καλώς σας βρήκα στις Αποδράσεις. Γνώμη μου είναι πως η Κρήτη αξίζει όχι μόνο για ένα αλλά για πολλά καλοκαίρια. Το έγκλημα μοιάζει οργανωμένο αλλά εγώ πήγα 2 βδομάδες πριν από τους φίλους μας.
Σε ευχαριστώ και πάλι. Φιλιά.

αντωνης είπε...

@ομπρελιτσα,
του χρονου να μαστε καλα και θα σου πω εγω ενα εγκλημα που θα οργανωσουμε!!!
:)